مالکیت کامل گلدمن ساکس در سرمایه‌گذاری مشترک با چین

گلدمن ساکس به طور کامل مالک سرمایه‌گذاری مشترک با چین شد.
کد خبر : ۱۲۰۲۹۴
گلدمن ساکس

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، گروه گلدمن ساکس با چین شریک سرمایه گذاری مشترک اش پیمانی را امضا کرده است تا به طور کامل مالک این تجارت باشد و آخرین بانک خارجی باشد که از افتتاح بخش مالی در دومین اقتصاد بزرگ جهان بهره می‌برد.


بر اساس یک یادداشت داخلی که روز سه شنبه برای کارکنان بانک وال استریت صادر شد، روند افزایش سهام آن در سرمایه گذاری گلدمن ساکس (GSGH) از ۵۱ درصد به ۱۰۰ درصد نیز با رگولاتورهای محلی آغاز شده است.


سخنگوی گلدمن ساکس در هنگ کنگ محتوای یادداشت را تأیید کرد.


گلدمن در سال ۲۰۰۴ سرمایه گذاری مشترک اوراق بهادار چین خود را با اوراق بهادار گائو هوآ پکن راه اندازی کرد که توسط یک بانکدار باسابقه چینی تأسیس شد.


بر خلاف بسیاری از سایر سرمایه گذاری های مشترک چین، گلدمن کنترل عملیاتی روزانه بر تجارت خود داشت که خدمات بانکی سرمایه گذاری مانند سهام و پذیره نویسی اوراق قرضه و حتی مشاوره معاملات را با مالکیت حداقلی خود ارائه می دهد.


در مارس سال جاری، این بانک تاییدیه نظارتی نهایی را برای افزایش سهام خود در سرمایه گذاری مشترک از ۳۳ درصد به ۵۱ درصد دریافت کرد.


مالکیت کامل می تواند به بانک های خارجی اجازه دهد تا فعالیت های خود را در بخش مالی چند تریلیون دلاری چین گسترش دهند و آنها را با تجارت جهانی خود بهتر ادغام کنند.


طبق یادداشت گلدمن، مالکیت صد درصدی حق رای دادن، تعهد و سرمایه گذاری قابل توجه در چین را نشان می دهد، که در برنامه استراتژیک چین ذکر شده است. این امر بر رشد و تقویت مشاغل موجود در چین، گسترش بازار و سرمایه گذاری در استعدادها و فناوری متمرکز است.

برچسب ها: چین گلدمن ساکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها