برگزاری انجمن ایجاد اقتصاد مقاومتی و پایدار (۱۱-۷) دسامبر ۲۰۲۰

بانک جهانی و فدراسیون بین المللی حسابداران انجمن ایجاد اقتصاد مقاومتی و پایدار (۱۱-۷) دسامبر ۲۰۲۰ را برگزار می‌کنند.
کد خبر : ۱۲۰۲۹۶
اقتصاد مقاومتی

به گزارش ایبِنا به نقل از سایت بانک جهانی، انجمن ایجاد اقتصاد مقاومتی و پایدار (۱۱-۷) دسامبر۲۰۲۰ برگزار می‌شود.


چگونه می توانیم در اقتصاد جهانی که توسط بیماری همه گیر COVID-19 ضعیف شده است، مقاومت ایجاد کنیم؟ و چگونه این کار را با پایداری انجام دهیم؟ این سوالات در مباحث نشست موزاییک ائتلافی متخصصان حسابداری، اهدا کنندگان بین المللی و کارشناسان توسعه - که از ۷ تا ۱۱دسامبر برگزار می شود، مورد توجه قرار خواهد گرفت. موزاییک، که به ریاست مشترک بانک جهانی و فدراسیون بین المللی حسابداران (IFAC) ، گروه متنوعی از متخصصان را دعوت کرده است تا نظرات خود را در مورد این سوالات در طی این بخش به اشتراک بگذارند.


بدون شک دولت ها نقش اصلی را در ایجاد اقتصاد مقاومتی و پایدار خواهند داشت، همانطور که سرمایه گذاری های کلان بخش دولتی مهم خواهد بود. برای موفقیت در این سرمایه گذاری ها، سه زمینه برای فعالیت وجود دارد.


۱. مدیریت مالی عمومی را افزایش دهید


در پشت هر دلار هزینه شده در بخش دولتی، یک سیستم مدیریت مالی عمومی (PFM) وجود دارد که امکان تنظیم بودجه، اجرای بودجه، حسابداری و گزارشگری، اطمینان مستقل و نظارت را فراهم می کند. این امکان را برای تخصیص و استفاده کارآمد و همچنین پاسخگویی برای وجوه عمومی فراهم می کند. این برای حاکمیت خوب ضروری است و می تواند به کاهش فساد کمک کند.


در شرایط فعلی COVID-19، دولت ها مبالغ قابل توجهی را صرف خدمات بهداشت عمومی می کنند. کارایی و پاسخگویی برای این هزینه ها، تا حدود زیادی به قدرت سیستم مدیریت مالی عمومی بستگی دارد. این هزینه ممکن است در آینده خوب باشد. در دولت ها، جا و چگونگی جریان پول در هزینه های عمومی برای چند سال آینده تأثیر می گذارد.


اوضاع اضطراری بهداشت عمومی که امروز جهان با آن روبرو است سرانجام سپری خواهد شد، اما موارد اضطراری مانند بهداشت عمومی یا موارد دیگر به طور قطع دوباره تکرار می شوند. برای اقدامات موثر دولت در مواقع اضطراری، مدیریت قوی مالی عمومی لازم است. همچنین برای مدیریت برنامه های بهبودی بسیار مهم است. تقویت سیستم های مدیریت مالی عمومی در هر کشور، مدیریت موثر وجوه عمومی را قبل، در حین و بعد از موارد اضطراری تضمین می کند. دولت ها برای اصلاح سیستم های خود و ایجاد مهارت های مدیریت مالی در بخش دولتی به پشتیبانی و خدمات حسابداران حرفه ای نیاز دارند.


۲. سرعت بخشیدن به دیجیتال کردن


کشورهایی که سرمایه گذاری کافی در دیجیتالی کردن بخش عمومی انجام نداده اند، برای اطمینان از تداوم تجارت طی همه گیری تلاش کردند، همانطور که برخی اقدامات برای مهار این ویروس، افراد را به خانه های خود محدود می کرد. یک مطالعه گروه بانک جهانی نشان داد که فقط ۱ مورد از ۲۶ شغل در کشورهای کم درآمد از راه دور قابل انجام است، در حالی که این کار در سطح جهانی ۱ مورد از هر ۵ شغل است. به طور همزمان، بیماری همه گیر COVID-19 کاتالیزوری برای تحول دیجیتالی دولت و ارائه خدمات برای مقاومت بوده است. اقدامات بهداشت عمومی سختگیرانه، فناوری های دیجیتال را برای افراد بی شماری به بخشی از زندگی روزمره تبدیل کرده است. ارتباطات مجازی، پردازش و امنیت سایبری و غیره، با افزایش کار از راه دور رایج شده است.


بخش عمومی باید بر این حرکت تأثیر بگذارد و تحول دیجیتال را تسریع کند. دولت ها باید در پرداختن به موانع زیرساختی فناوری اطلاعات و ارتباطات برای انتقال به اقتصادهای دیجیتال پیشگام باشند. آنها برای ترسیم مسیر توسعه دیجیتال، از جمله توسعه، تأمین مالی و اجرای برنامه های سرمایه گذاری فناوری های اطلاعات و ارتباطات، به مهارت حسابداران حرفه ای و سایر متخصصان در سیاست گذاری و امور مالی احتیاج دارند.


۳.مشارکت ها را تقویت کنید


نشست موزاییک گفتگو و اقدام مشترک به ایجاد ظرفیت و رشد پایدار ارتقا می بخشد. انجمن موزاییک شامل سازمان هایی با مأموریت های مشابه است، جایی که افکار جدید یا پالایش شده در میان شبکه های مختلف فراتر از تالار گفتگو به اشتراک گذاشته می شود. انجمن موزاییک مزایای مشارکت های هر یک از شرکا را چند برابر می کند و این در توسعه حرفه حسابداری مشهود است. برای تقویت سیستم های مدیریت مالی عمومی و انتقال به اقتصادهای دیجیتال که برای ایجاد مقاومت و دستیابی به پایداری لازم است، حرفه حسابداری قوی در هر کشور لازم است.


پیش بینی و آماده سازی برای آینده کار بسیار بزرگی برای یک شخص یا یک سازمان است. فدراسیون بین المللی حسابداران بیش از سه میلیون حسابدار را نمایندگی می کند و صدای جهانی برای حرفه حسابداری است. بانک جهانی در تلاش است تا راه حل های پایداری را برای کاهش فقر و ارتقای رفاه مشترک در کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان انجام دهد.  این فدراسیون و بانک جهانی برای حمایت از ایجاد اقتصاد مقاوم و پایدار به مشارکت در انجمن موزاییک ادامه خواهند داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر