19 آذر 1399 - 10:42
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران مطرح کرد:

تخصیص ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از آمادگی همه جانبه اگزیم بانک ایران برای حمایت از شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در سال جاری تخصیص داده شده است.
کد خبر : ۱۲۰۳۲۵
صالح آبادي

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر علی صالح آبادی در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان یزد که به میزبانی استانداری یزد و با حضور استاندار، مدیر سازمان منطقه ویژه علم و فناوری یزد، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از مدیران این استان و شرکت های دانش بنیان برگزار شد، افزود: ۳۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده که از این میزان شرکت های دانش بنیان استان یزد بالغ بر ۷۲۰ میلیارد ریال، معادل ۲۰ درصد از این تسهیلات را جذب کرده اند.


وی با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان کشور جزو رسالت های اصلی بانک توسعه صادرات است، افزود: ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور در نظر گرفته شده که در مقایسه با نرخ تسهیلات معمول در بانک های کشور( ۱۸ درصد) تسهیلات بسیار مناسبی تلقی می شود.


صالح آبادی ضمن تقدیرازعملکرد شرکت های دانش بنیان استان یزد و نیز مدیریت شعبه یزد بانک توسعه صادرات در جذب مشتریان دانش بنیان، اظهار داشت: تسهیلات سرمایه در گردش برای شرکت های دانش بنیان در دوره های بازپرداخت دو ساله و برای طرح های این حوزه با دوره بازپرداخت هفت ساله اعطا می شود.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: از آنجاییکه اعتبارسنجی شرکت های دانش بنیان با سایر بنگاه های اقتصادی متفاوت است، قراردادی با "شرکت اعتبارسنجی اعتماد" منعقد کرده ایم که ارزیابی متناسب با این شرکت ها را انجام دهد؛ به این ترتیب چالش اعتبارسنجی این شرکت ها برای دریافت تسهیلات رفع می شود.


وی یادآور شد: در سال های اخیر شعب بانک توسعه صادرات ایران، برنامه های خوبی برای آشنایی شرکت های دانش بنیان با تسهیلات و خدمات این بانک برگزار کرده اند که طی آن تسهیلات ، نرخ ها و شرایط لازم برای استفاده از این خدمات برای شرکت های دانش بنیان تشریح شده البته لازم به ذکر است این برنامه ها کماکان در شعب سراسر کشور ادامه خواهد داشت.


صالح آبادی به تفاهم نامه بانک با صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: طی این تفاهم نامه یارانه نرخ سود تسهیلات به شرکت های دانش بنیان با عاملیت بانک توسعه صادرات ایران پرداخت می شود؛ همچنین تفاهم نامه ای با ستاد نانو به امضا رسانده ایم که زمینه را برای کمک به شرکت های دانش بنیان فراهم می کند.


به گفته صالح آبادی، بانک توسعه صادرات علاوه بر وثائق متداول بر اساس اعتبارسنجی انجام شده برای شرکت های دانش بنیان با ارائه ضمانت نامه از صندوق های پژوهش و نوآوری تا سقف ۴۰۰ میلیارد ریال برای هر پروژه به عنوان وثیقه می پذیرد.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اعلام آمادگی بانک برای اعطای بدون محدودیت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان، گفت: بانک توسعه صادرات می تواند هر اندازه که شرکت های دانش بنیان آمادگی داشته باشند، از محل منابع بانک به آنها تسهیلات و خدمات ارائه دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر