ثبات یوآن چین

یوان چین با تعیین نرخ متوسط بانک مرکزی تثبیت شد.
کد خبر : ۱۲۰۳۲۹
یوآن

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز چهارشنبه یوان چین پس از آنکه داده ها از ادامه روند بهبودی در دومین اقتصاد بزرگ جهان حکایت داشت و با تعیین نرخ متوسط قوی تر بانک مرکزی، یوان چین تثبیت شد.


بانک چین نرخ متوسط را قبل از باز شدن بازار ۶.۵۳۱۱ در هر دلار تعیین کرد که نسبت به نرخ ثابت قبلی ۶.۵۳۲۰، قوی ترین نرخ از ۲۶ ژوئن ۲۰۱۸ است. بازار بورس در ۶.۵۲۸۰ در هر دلار افتتاح شد و در ۶.۵۲۷۵ در ظهر تغییر وضعیت داد.


اطلاعات اخیر نشان داد که صادرات چین در ماه نوامبر با سریع ترین سرعت طی سه سال رشد کرده در حالی که فعالیت تولید نیز با سریع ترین سرعت سه ساله در آن ماه گسترش یافته است.


به گفته یک اقتصاددان بازار، بخشی از قدرت اخیر ارز ممکن است به این دلیل باشد که تقاضای صادرات چین مربوط به ویروس کرونا مقاوم بوده است، بخشی از آن هم به دلیل افزایش مجدد موارد ابتلای COVID-۱۹ در بازارهای پیشرفته است. اما عامل مهم تر، تفاوت بین بازده اوراق قرضه دولتی در چین و ایالات متحده است.


پیشرفت یوان با آخرین تنش های چین و آمریکا محدود شد. روز سه شنبه چین، مقامات دیپلمات ارشد آمریکایی را در اعتراض به تحریم های آمریکا علیه مقامات چینی بر سر هنگ کنگ در پکن احضار کرد و قول داد که تلافی متقابل انجام دهد.


 یوان در برابر سبد ارزی، در ۹۵.۶۱ ، ثابت تر از مقدار دیروز یعنی ۹۵.۴۷ قرار گرفت. شاخص جهانی دلار از نزدیک به ۹۰.۹۱۶ به ۹۰.۹۱۶ کاهش یافت. انتظارات بازار آینده  از ارزش یوان، معاملات در ۶.۶۶۹۴ ، به میزان -۲.۰۷- درصد فاصله از نرخ متوسط است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر