افزایش قیمت طلا

قیمت طلا با عدم اطمینان از بسته محرک اقتصادی ایالات متحده، افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۰۳۶۸
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ،  صبح جمعه قیمت طلا در آسیا افزایش یافت، همان طور که اطلاعات ناامید کننده مشاغل ایالات متحده منتشر می شود و عدم اطمینان از آخرین اقدامات محرک اقتصادی ایالات متحده و مذاکرات برگزیت همچنان وجود دارد.


معاملات طلا با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۱۸۴۱.۷۰ دلار رسید. دلار که معمولاً به صورت معکوس به سمت این فلز زرد حرکت می کند، در روز جمعه نزولی شد. ایالات متحده ۸۵۳ هزار ادعای بیکاری را طی هفته گذشته ثبت کرده است، که از پیش بینی تهیه شده توسط سایت اینوستینگ معادل ۷۲۵۰۰۰ و ادعای هفته قبل معادل ۷۱۶ هزار بیشتر است. این داده ها، حاکی از آن است که با تعطیل شدن تعداد بیشتری از مشاغل به دلیل افزایش روزافزون موارد ابتلای COVID-۱۹ در ایالات متحده، تعداد ادعاها افزایش یافته است.


مذاکرات بین دموکرات ها و جمهوری خواهان در مورد اقدامات محرک اقتصادی همچنان ادامه دارد، همانطور که آنها با مهلت مقرر در ۱۱ دسامبر برای جلوگیری از تعطیلی دولت رقابت می کنند. میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا از پیشنهاد ۹۱۶ میلیارد دلاری وزیر خزانه داری استیون مانوچین حمایت کرده و بر لزوم انجام هرچه در توان داریم برای کمک به اقتصاد تأکید کرد. با این حال، نانسی پلوسی، حمایت خود را از طرح جایگزین ۹۰۸ میلیارد دلاری قرار می دهد، که هنوز توسط گروهی متشکل از دو حزب از قانون گذاران در دست تهیه است.


در آن سوی اقیانوس اطلس، بانک مرکزی اروپا (ECB) سری دیگری از محرک پولی را به مبلغ ۵۰۰ میلیارد یورو (۶۰۵.۱۹ میلیارد دلار) به کار گرفت. بانک مرکزی اروپا بعد از جلسه سیاست گذاری خود در روز پنجشنبه، محرک خرید اوراق قرضه خود را تا مبلغ ۵۰۰ میلیارد یورو به ۱.۸۵ تریلیون یورو ادامه خواهد داد و برنامه پشتیبانی خود را حداقل مارس ۲۰۲۲ از آخرین تاریخ پایان، اواسط ۲۰۲۱ تمدید خواهد کرد.


فدرال رزرو نیز برای جلسه سیاست گذاری خود در روز پنجشنبه تشکیل جلسه داد. انگلیس و اتحادیه اروپا هم در تلاش هستند تا در ضرب الاجل روز یکشنبه تعیین شده توسط بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و اورسولا فوندرلاین، رئیس کمیسیون اروپا، به توافق تجاری برگزیت برسند.


در همین حال، اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) روز پنجشنبه به تصویب واکسن COVID-۱۹ نزدیک تر شد. تعدادی از مشاوران خارجی با ۴-۱۷ رای موافق، استفاده اضطراری از واکسن COVID-۱۹ که توسط فایزر و بایو ان تک تولید شده است، تایید کردند. که انتظار می رود اداره غذا و داروی ایالات متحده اجازه استفاده اضطراری از واکسن را ظرف چند روز بدهد. طبق انتظار توزیع و تزریق واکسن در ایالات متحده تقریباً اندکی پس از آن آغاز می شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر