گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

افزایش ۲۱۲۳۴ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱۲۳۴ واحدی معادل ۱.۴۱ درصد به یک میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۵۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد  ۳۳۲ واحدی به ۱۹ هزار و ۷۶۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۰۳۹۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه ای، در اولین روز کاری هفته (شنبه بیست و دوم آذرماه ۹۹)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۵۵۳ واحدی معادل ۱.۴۱ درصد به رقم ۳۹۹ هزار و ۴۴۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۶۲۹۳ واحدی معادل ۱.۴۰ درصد، عدد ۴۵۷ هزار و ۲۸۹ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۱۲۰ واحدی به رقم ۲۹۹ هزار و ۴۰۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۷۲۶۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار واحد رسید.


همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۸۲۵ واحد افزایش به رقم  یک میلیون و ۱۳۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۱۳۲۶ واحد افزایش همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۴۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، تاپیکو، وغدیر، اخابر، رمپنا و ومعادن، با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، وتجارت، خساپا، وبصادر و شیران، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس  ۱۵ میلیارد و ۷۱۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲ میلیون و ۲۱۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۶۶ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد پتایر(‌ایران‌ تایر) با ۹.۳۵ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای زمگسا، پارسیان، سصفها، شسینا، کساپا و کفرا بود. همچنین نماد معاملاتی دتماد(تولیدمواداولیه‌داروپخش) با ۴.۴۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ولصنم، شکربن، خاهن، کهمدا، ملت و دزهراوی بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، وتجارت، فملی، خساپا و شپنا، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی بوعلی، بوعلی۴، پالایش، تملتح، وتوکا، وتوصا و فروس با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای انرژی۱، وپست، وسینا، وسخراج، یاقوت، کمند و امید بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع مختلف روند افزایشی را به ثبت رساندند. بر این اساس شاخص صنایعی همچون لاستیک، منسوجات، محصولات چوبی، رادیویی، محصولات چرمی، فنی مهندسی و فلزات اساسی رو به رشد بودند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر