حمایت ۱۱ مرکز تجارت طلا از بهبود مقررات پولشویی

یازده مرکز تجارت طلا از جمله امارات متحده عربی، حمایت خود را از ابتکار با نفوذترین مقام بازار شمش طلای جهانی برای بهبود مقررات در مواردی مانند پولشویی اعلام کردند.
کد خبر : ۱۲۰۳۹۹
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز جمعه اتحادیه بازار شمش های لندن (LBMA) اعلام کرد که مقامات در یازده مرکز به نامه ای که ماه گذشته با ذکر استانداردهای نظارتی ارسال شده بود، پاسخ مثبت داده اند. در این نامه، گفته شده که اگر هر مرکزی استانداردها را اجرا نکند، اتحادیه بازار شمش های لندن می تواند پذیرش شمش از پالایشگاه های فلزات گرانبها را که مورد تایید است، متوقف کند.



این امر باعث می شود دسترسی آنها به بازار اصلی شمش بین المللی مسدود شود زیرا بانک های بزرگی که بر تجارت طلا مسلط هستند، فقط از پالایشگاه های معتبر اتحادیه بازار شمش های لندن معاملات مزبور را انجام می دهند.


در نامه اتحادیه بازار شمش های لندن از گیرندگان خواسته شده تا ۱۱ دسامبر حمایت خود را اعلام کرده و یک برنامه عملیاتی را تا پایان ژانویه به اشتراک بگذارند. در بیانیه ای آمده است: مقامات ملی و سایر نهادهای نماینده تمایل خود را برای همکاری با اتحادیه بازار شمش های لندن ابراز داشته اند. هیچ مخالفتی صورت نگرفته است.


وزیر اقتصاد امارات متحده عربی در بیانیه ای به رویترز گفت: ما از این ابتکار استقبال می کنیم. این یک گام اضافی برای درک بهتر و شناسایی خطرات احتمالی در زنجیره های تامین فلزات گرانبها است. امارات متحده عربی متعهد به قرار دادن بالاترین استانداردهای بین المللی است و استاندارد تحویل خوب را برای فعالان بازار طلا توسعه می دهد. کمیته ای برای نظارت بر استراتژی ملی ضد پولشویی و تامین مالی ضد تروریسم ایجاد خواهد کرد و این را اولویت ملی مهمی نامید.


امارات متحده عربی یکی از بزرگ ترین مراکز تجارت طلا در جهان است. این کشور سالانه نزدیک به ۱۰۰۰ تن طلا به ارزش تقریبی ۶۰ میلیارد دلار با قیمت های فعلی وارد می کند و شمش هایی به ارزش میلیاردها دلار به پالایشگاه های معتبر اتحادیه بازار شمش های لندن صادر می کند.


قوانین اتحادیه بازار شمش های لندن، پالایشگاه ها را از کار با طلا از منابعی که در نقض حقوق بشر، درگیری، جرم یا تخریب محیط زیست نقش دارند منع می کند. استانداردهای آن براساس استانداردهای تهیه شده توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) است.


اتحادیه بازار شمش های لندن نامه خود را به مقامات چین، هنگ کنگ، هند، ژاپن، روسیه، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سوئیس، ترکیه، امارات، انگلستان و ایالات متحده ارسال کرد. این سازمان گفت برخی از پاسخ دهندگان به نامه نگرانی هایی را در مورد جدول زمانی آن ابراز کرده و تشخیص داده اند که ممکن است مراکز مختلف با سرعت های مختلف حرکت کنند. سالانه صدها تن طلا توسط معدن کاران کوچک و صنعتگر که اغلب در شرایط دشوار و غیرقانونی کار می کنند به دست می آید. ارزش شبکه های قاچاق شمش معادل میلیاردها دلار است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها