قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت با تقویت امید درباره کارکرد واکسن کرونا افزایش و تقاضای سوخت نیز بهبود یافت.
کد خبر : ۱۲۰۴۳۷
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه قیمت نفت افزایش یافت و برنت را به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه رساند و امیدوار بود که تولید واکسن کرونا تقاضای سوخت جهانی را افزایش دهد، در حالی که بسط گفتگوهای در حال حاضر برگزیت در آن جهت باعث تزلزل می شود.


معاملات آتی نفت خام برنت در ماه فوریه با افزایش ۸ سنت یا ۰.۲ درصد به بشکه ای ۵۰.۰۵ دلار رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده برای ژانویه ۴ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش داشت و به ۴۶.۶۱ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برای ششمین هفته متوالی افزایش یافته است، که طولانی ترین بازه رشد از ژوئن است.


ایالات متحده کمپین واکسیناسیون خود علیه COVID-۱۹ را آغاز کرد و امیدهای زیادی ایجاد کرد که محدودیت های همه گیری به زودی پایان می یابد و تقاضای بزرگترین مصرف کننده نفت جهان را افزایش دهد.


همچنین تمدید گفتگوهای برگزیت میان قدرت های اروپایی به بازارهای مالی در روز دوشنبه رونق بخشید. کشورهای بزرگ اروپایی تعطیلی برای جلوگیری از گسترش COVID-۱۹  را ادامه دادند که تقاضای سوخت را کاهش می دهد. به عنوان مثال، آلمان، چهارمین اقتصاد بزرگ در جهان، قصد دارد برای مقابله با ویروس تعطیلی سخت گیرانه تری را از چهارشنبه اعمال کند.


سرمایه گذاران در انتظار دو نشست اوپک پلاس هستند. کمیته نظارت مشترک وزیران اوپک پلاس که نظارت بر رعایت اعضا را بر عهده دارد در ۱۶ دسامبر تشکیل جلسه می دهد، در حالی که اوپک پلاس در چهارم ژانویه برای بررسی بازار پس از آخرین تصمیم آنها برای محدود کردن افزایش تولید ۵۰۰ هزار بشکه در روز سال آینده تشکیل جلسه خواهد داد.


هفته گذشته در ایالات متحده، شرکت های انرژی بیشترین سکوهای نفت و گاز طبیعی را از ماه ژانویه به دلیل بازگشت تولیدکنندگان، اضافه کردند. روز یکشنبه دو آتش سوزی جداگانه در یکی از  پایانه های صادرات نفت خام نیجریه و در یک خط لوله انتقال نفت در ایران رخ داد اما این حوادث مهار شده اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر