26 آذر 1399 - 12:16

روحانی:‌ در کرونا و جنگ اقتصادی به رشد مثبت اقتصادی رسیدیم

رییس جمهور با اشاره به شرایط تحقق رشد مثبت اقتصادی، گفت: در آذر ماه پارسال ۳۵ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت و امسال ۶۲ درصد بیش از پارسال به بودجه‌های عمرانی کشور افزوده شد.
کد خبر : ۱۲۰۵۱۲
روحانی

به گزارش ایبِنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت در بخشی از سخنان خود با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی و فشارهای فراوانی که بر زندگی مردم وجود دارد، اظهار داشت: به رغم همه فشارها و تلاش همه جانبه برای کاستن از آن، باور نمی‌کردیم که در شرایط کرونا و جنگ اقتصادی بتوانیم در سال ۹۹ به رشد مثبت اقتصادی دست پیدا کنیم.


رئیس جمهور گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی در سه ماهه دوم سال جاری با احتساب نفت و بدون نفت شاهد رشد مثبت هستیم. بر این اساس رقم رشد با احتساب نفت مثبت ۵.۱ درصد است و بدون نفت مثبت ۳.۲ درصد است و در کل شش ماهه رشد با احتساب نفت ۱.۳ درصد و بدون نفت ۱.۴ است.


روحانی گفت: رشد بخش کشاورزی نیز ۴.۴ درصد بوده و در ۱۹ بخش تولیدی- صنعتی شاهد رشد حدود ۲۰ درصد در هشت ماهه امسال نسبت به هشت ماهه پارسال هستیم همچنین فولاد ۸ درصد، مس ۷ درصد و آلومینیوم نیز ۵۲ درصد رشد داشته است و این اقداماتی که انجام شده بسیار ارزشمند است.


رئیس جمهور گفت: اقداماتی که در بخش کشاورزی در این دولت انجام شده بسیار قابل توجه بوده به نحوی که خرید گندم نسبت به دولت قبل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. همچنین در سال ۹۲ یک و نیم میلیون تن برنج خریداری شده است در حالی که امسال این رقم به ۲.۶ میلیون تن افزایش یافته است.


روحانی اضافه کرد: حتی در بخش نفت که تمام فشارها متمرکز شده بود که این بخش را به زمین بزنند در شش ماهه اول امسال رشد بخش نفت مثبت است. لذا حرکت اقتصادی مردم و تولیدگران بسیار افتخارآمیز است و مردم با مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، شعار جهش تولید را محقق کرده و همه بخش‌ها با همه توان به دنبال جهش تولید در کشور هستند.


رئیس جمهور با قدردانی از تلاش‌های دست اندرکاران بخش حمل و نقل کشور گفت: امسال در شرایط کرونا حتی در ماه‌های اولیه شاهد بودیم که بخش تولید با همه وجود برای کشور تلاش کرده و نگذاشتند کالایی در بنادر و سامانه‌ها روی زمین بماند و حمل و نقل بخش کامیون در هشت ماهه امسال نسبت به پارسال ۷ درصد و در ریل ۸ درصد افزایش داشته است.


روحانی گفت: دولت در طول هفت سال گذشته اقدامات بزرگی در بخش حمل و نقل انجام داده است و در بخش ریل ۱۸۲۹ کیلومتر به ریل کشور اضافه شده و در این مدت بخش ریل حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.


رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امسال همچنین به رغم کرونا و جنگ اقتصادی فعالیت‌های عمرانی در کشور افزایش داشته است به گونه‌ای که در آذر ماه پارسال ۳۵ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت و امسال ۵۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد بوده یعنی ۶۲ درصد بیش از پارسال به بودجه‌های عمرانی کشور افزوده شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها