01 دی 1399 - 12:21

وام مسکن نخبگان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

تسهیلات خرید مسکن برای نخبگان و استعدادهای برتر کشوری به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۰۶۲۲
مسکن

به گزارش ایبِنا، بانک مسکن با ابلاغ دستورالعمل پرداخت این تسهیلات به نخبگان و استعدادهای برتر کشوری به شعب، فرایند پرداخت تسهیلات مسکن نخبگان به این گروه از متقاضیان مسکن را آغاز کرد.


بر این اساس و با استناد به نامه‌ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به موجب مصوبه هیئت مدیره بانک مسکن، با پرداخت سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن نخبگان و استعدادهای برتر به مبلغ سه میلیارد ( ۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۳) ریال با مدت بازپرداخت ۲۰ سال و با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار (در حال حاضر ۱۸ درصد) موافقت شد. که با توجه به ضوابط و دستورالعمل های شبکه بانکی و بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات مسکن و همچنین با در نظر گرفتن سیاست های اعتباری بانک مسکن این تسهیلات به افراد واجد شرایط با سقف جدید پرداخت خواهد شد.


افزایش سقف تسهیلات مسکن نخبگان از محل اعتبارات بانک مسکن در سال ۹۹ خواهد بود و سقف ۳۰۰ میلیون تومانی تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط که از این پس اقدام به ارائه درخواست به بانک مسکن کنند پرداخت خواهد شد.


در ابلاغیه اداره کل اعتبارات بانک مسکن به ادارات کل، مدیریت های استانی و شعب در این خصوص آمده است: پس از وصول این نامه(ابلاغیه پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به نخبگان)، اعطای تسهیلات صرفاً از محل سهمیه سال ۱۳۹۹ امکان‌پذیر بوده و آن‌ دسته از متقاضیانی که معرفی‌نامه‌های صادره آنها قبل از ابلاغ این نامه عمومی به بانک ارائه و به ثبت رسیده و در حال‌حاضر وضعیت پرونده ایشان، غیرقطعی (در حال تشکیل پرونده، ارزیابی، دفترخانه و ...) است، در صورت ارائه معرفی‌نامه جدید از سوی بنیاد ملی نخبگان می‌توانند از سقف تسهیلات ابلاغی جدید بهره‌مند شوند. این تبصره یک امتیاز ویژه برای این گروه از متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن نخبگان محسوب می شود تا بتوانند از سقف جدید این تسهیلات بهره مند شوند. با این حال، افزایش سقف تسهیلات مسکن نخبگان برای متقاضیانی که قرارداد آنان در سیستم تسهیلاتی بانک ثبت قطعی شده است، قابل تسری نخواهد بود.


بانک مسکن هر سال مطابق با دستورالعمل بانک مرکزی و سیاست های اعتباری خود، به نخبگان و استعدادهای برتر کشوری با معرفی نامه بنیاد ملی نخبگان تسهیلات مسکن پرداخت می کند. سقف این تسهیلات برای سال ۹۹ به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر