قیمت نفت کاهش یافت

کابوس قبل از کریسمس با ویروس جدید کرونا قیمت نفت را دوباره کاهش داد.
کد خبر : ۱۲۰۶۴۶
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز سه شنبه قیمت نفت کاهش یافت و یک شبه ضررهای شدیدی داد، در حالی که گسترش سریع سویه جدید ویروس کرونا در انگلیس باعث شد تا چندین کشور مرزهای خود را به روی مسافران و بارهای انگلیسی ببندند.


معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۳۰ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۴۷.۶۷ دلار در هر بشکه رسید و این در حالی است که معاملات آتی نفت خام برنت با ۲۶ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش به ۵۰.۶۵ دلار در هر بشکه رسید.


هر دو معیار روز دوشنبه تقریباً ۳ درصد کاهش یافت و تا حدی سودهای اخیر حاصل از واکسن COVID-۱۹ پاک شد، که این واکسن به عنوان کلید کاهش محدودیت ها شناخته می شود. پس از هشدار دولت انگلستان از این که نوع جدیدی از این ویروس بسیار سریعتر از قبلی در حال شیوع است، هند، پاکستان، روسیه، اردن وهنگ کنگ به کشورهای اروپایی پیوستند تا سفر خود را از انگلیس متوقف کنند و عربستان سعودی، کویت وعمان نیز به طور کامل مرزهای خود رابستند.


یک استراتژیست با اشاره به تردیدها در مورد اینکه آیا بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس می تواند توافق تجاری پس از برگزیت با اتحادیه اروپا را تامین کند، گفت: کابوس قبل از کریسمس، با ویروس جهش یافته ونگرانی برگزیت ترکیب شده است. در بازار نفت خریداری بیش از حد بوده است، بنابراین فروش اجتناب ناپذیر بود.


با افزایش دلار آمریکا به عنوان ارز ایمن، نفت با قیمت دلار آمریکا برای خریداران ارزهای دیگر جذابیت کمتری دارد و این بر فشار روی قیمت نفت افزود. خطرات روند نزولی بیشتر از روند صعودی است تا زمانی که مشخص شود سیاستمداران در سال ۲۰۲۱ چه عکس العملی نشان می دهند، آیا آنها می خواهند دوباره تعطیلی ها ادامه داشته باشند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر