حمایت جهانی ۱۳ تریلیون دلاری برای مبارزه با کرونا

کشورهای جهان بیش از ۱۳ تریلیون دلار برای مبارزه با بیماری همه گیر Covid-19 هزینه کرده‌اند.
کد خبر : ۱۲۰۷۰۴
کرونا

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز چهارشنبه روزنامه تجارت ژاپنی نیک کیی به نقل از کارشناسان خود گزارش داد که رهبران جهانی تریلیون‌ها دلار برای مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا و حمایت از اقتصاد جهانی تعهد کرده‌اند.


طبق تخمین ها، در حال حاضر کل مبلغ در سراسر جهان از ۱۳ تریلیون دلار فراتر رفته است. این رقم شامل بسته محرک ۹۰۰ میلیارد دلاری است که این هفته توسط کنگره آمریکا تصویب شده است.


تصویب برنامه‌های اضافی برای تحریک اقتصاد جهانی، بدهی عمومی را در کشورهای پیشرو جهان سرسام آور افزایش داده است. کارشناسان پیش بینی می کنند که این میزان در سال ۲۰۲۱ به ۱۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کل آنها برسد.


سازمان‌های بین المللی هشدار داده‌اند که اقتصاد جهانی برای مدت طولانی به سطح قبل از همه‌گیری باز نخواهد گشت. طبق اعلام سازمان ملل، اقتصاد جهانی امسال ۵.۶ درصد کوجک خواهد شد در حالی که بیشتر کشورها به دلیل بحران ویروس کرونا به رکود اقتصادی فرو می‌روند. همچنین سازمان ملل متحد گفت که ۲۰۷ میلیون نفر دیگر می‌توانند در اثر تأثیر طولانی مدت همه گیری به فقر شدید دچار شوند و تعداد کل آنها را تا سال ۲۰۳۰ به بیش از یک میلیارد نفر برساند.


تاکنون بیش از ۷۸ میلیون مورد ابتلای ویروس کرونا در جهان ثبت شده است. بیش از ۱.۷ میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها