قیمت طلای جهانی افزایش یافت

با تهدید ترامپ در امضای لایحه محرک اقتصادی، طلا افزایش یافت در حالی که دلار سقوط کرد.
کد خبر : ۱۲۰۷۰۷
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز چهارشنبه قیمت طلا مقداری افزایش یافت، پس از تهدید رئیس جمهور دونالد ترامپ مبنی بر امضا نکردن لایحه حمایتی همه‌گیری ایالات متحده، که موجب افت دلار می شود.


هر اونس طلای اسپات با افزایش ۰.۳ درصدی در ۱۸۶۵.۶۵ دلار در هر اونس افزایش یافت، در حالی که معاملات آتی طلای ایالات متحده با قیمت ۱۸۷۰.۹۰ دلار ثابت بود. تاکنون شمش طلا در حدود ۲۳ درصد در سال جاری صعود کرده است و بیشترین سود سالانه خود از سال ۲۰۱۰ را کسب کرده در حالی که بانک‌های مرکزی و دولت‌ها در جهان محرک بی‌نظیری را برای مهار ضربه اقتصادی بحران ویروس کرونا فراهم می‌کنند.


به گفته یک متخصص در بمبئی عامل اصلی افزایش قیمت طلا کاهش طولانی مدت ترازنامه بانک مرکزی و کاهش مداوم دلار است. بعد از تهدید ترامپ مبنی بر امضا نکردن لایحه بهبود ویروس کرونا، شاخص دلار ۰.۳ درصد در برابر ارزهای رقیب کاهش یافت و جذابیت طلا را برای سرمایه گذاران غیرآمریکایی افزایش داد.


بعد از اعلام تهدید رئیس جمهور ترامپ احساس عدم اطمینان ایجاد شده است.


در نگاه اول به نظر می رسد این موقعیت شانس رشد تورم را کاهش داده است اما عدم اطمینان ها درباره تاخیر در محرک، که اکنون ضرورتی برای بهبود اقتصادی است، تحت الشعاع  قرار گرفته است.


جهش جدید ویروس کرونا باعث شده است که بسیاری از کشورها درهای خود را به روی انگلیس ببندند و امیدهای احیای اقتصادی در جهان پس از همه گیری را از بین ببرد.


هر اونس نقره با ۱.۳ درصد افزایش به ۲۵.۴۵ دلار رسید. پلاتین با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۰۱۳.۵۵ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۳۲۳.۷۷ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر