خیز طلا، افت دلار

طلا با ضعیف تر شدن دلار در انتظار توافق تاریخی برگزیت، افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۰۷۲۵
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، با نزول دلار، طلا پیشرفت کرد و سرمایه گذاران را در انتظار جزئیات توافق تجاری پس از برگزیت قرار داد. انگلیس و اتحادیه اروپا در آستانه رونمایی از توافقنامه تاریخی هستند، با مذاکره کنندگان آخرین مصالحه در مورد حقوق شیلات را انجام می دهند و انتظار می رود که صبح روز پنج شنبه اعلام شود. این توافق نامه جدایی انگلیس از اتحادیه را بیش از چهار سال پس از همه پرسی سال ۲۰۱۶ رسماً کامل خواهد کرد.


سرمایه گذاران به دنبال تقاضای رییس جمهور دونالد ترامپ برای تغییرات بسته حمایتی کرونای ایالات متحده، انتظار دارند که هزینه های محرک دیر یا زود به نتیجه برسد. نانسی پلوسی درخواست ترامپ را بیشتر بررسی کرد و گفت که تلاش می شود تا این اقدام اضافی را در طول یک جلسه حرفه ای روز پنجشنبه تصویب کند. دلار پس از کاهش ۰.۴ درصدی در روز چهارشنبه ، ۰.۱ درصد عقب نشینی کرد.


در رابطه با ویروس، انگلیس تقریباً ۴۰۰۰۰ مورد ابتلای جدید را در روز چهارشنبه گزارش کرد، که بیشترین موارد ابتلا از شروع همه گیری است و دولت در مناطق بیشتری از این کشور سخت ترین محدودیت ها را وضع کرده است. واکسنی که توسط شرکت داروسازی چینی سینواک بیوتک ساخته شده است بیش از ۵۰ درصد به طور آزمایشی کارآمد شناخته شد، اگرچه محققان انتشار اطلاعات بیشتر را به درخواست شرکت به تاخیر انداختند.


هر اونس طلای اسپات با ۰.۳درصد رشد به ۱۸۷۷.۷۱ دلار رسید، که امسال ۲۴ درصد رشد دارد و بیشترین سود سالانه در یک دهه گذشته را تجربه می کند. نقره ۱.۲ درصد صعود کرد، در حالی که پلاتین ۰.۵ درصد افزایش یافت و پالادیوم تغییر کمی داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر