06 دی 1399 - 12:11

بازارگردانی صکوک در بانک الفلاح پاکستان

بازار بورس پاکستان ( PSX) و بانک الفلاح در مراسمی با حضور مقامات ارشد هر دو نهاد که در تالار معاملات بورس این کشور برگزار شد.
کد خبر : ۱۲۰۷۵۲
پاکستان







به گزارش ایبنا به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، بازار بورس پاکستان ( PSX) و بانک الفلاح در مراسمی با حضور مقامات ارشد هر دو نهاد که در تالار معاملات بورس این کشور برگزار شد، اقدام به امضای توافقنامه همکاری کردند.








براساس این توافق، بانک الفلاح اولین بانک تجاری می‌باشد که به عنوان بازارگردان اوراق بهادار بدهی در بازار بورس پاکستان تعیین شده است. بر این اساس، این بانک قادر به انجام فعالیت‌های بازارگردانی برای ابزارهای مختلف بدهی همچون اوراق بدهی دولتی و صکوک خواهد بود. باید توجه داشت، بازارگردان‌ها از جایگاه ویژه‌ای در بازار سرمایه برخوردار هستند. به عبارتی بازارگردان‌ها در مقوله عمق و نقدشوندگی بازار نقشی کلیدی ایفا می‌کنند.


در این مراسم فرخ خان مدیرعامل PSX با اظهار این نکته که رشد بازارهای بدهی یک هدف استراتژیک مهم برای بورس این کشور است، این مقوله را امری حیاتی برای رشد اقتصادی کشور پاکستان دانست. وی همچنین با تاکید بر تغییرات مقرراتی و نظارتی اخیر از تعیین بانک الفلاح به عنوان اولین بازارگردان اوراق بدهی ابراز خرسندی کرد.


مدیر عامل بورس پاکستان، اقدامات انجام شده را آغاز فصل جدیدی در رشد بازارهای بدهی دانست که در نتیجه، ایجاد یک بازار ثانویه عمیق، با نقدشوندگی بالا و شفاف را در این کشور تضمین می‌کند. آشکار است که این امر هم به نفع منتشرکنندگان اوراق و هم سرمایه‌گذاران خواهد بود.  


علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.








برچسب ها: صکوک پاکستان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر