ایبِنا بررسی کرد؛

تغییرات نرخ تورم ۱۰ دهک هزینه‌ای/ تورم خوراکی‌ها؛‌ ۲۷.۷ درصد

بررسی تغییرات نرخ تورم دهک‌های هزینه‌ای در آذرماه نشان می‌دهد که تورم خوراکی‌ها ۲۷.۷ و تورم غیرخوراکی‌ها ۳۱.۹ درصد بوده؛‌همچنین تورم خوراکی‌ها برای دهک دهم ۲۵.۳ و برای دهک‌های اول و دوم ۲۹.۵ درصد بود.
کد خبر : ۱۲۰۷۷۲
تورم

به گزارش خبرنگار ایبِنا، دامنه تغییرات نرخ تورم سالیانه در آذر ماه ١٣٩٩ برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۲۷.۹ درصد برای دهک اول تا ٣٧.٢ درصد برای دهک دهم بود که توسط مرکز آمار ایران اعلام شد. براساس این آمار، نرخ تورم در کل کشور در بخش خوراکی ها با رقم ۲۷.۷ درصد از نرخ تورم غیرخوراکی ها با میزان ۳۱.۹ درصد کمتر بود. نرخ تورم کل نیز ۳۰.۵درصد به ثبت رسید.


نرخ کل تورم سالانه دهک اول ۲۷.۹ درصد و تورم بخش خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات ۲۹.۵ درصد و بخش کالاهای غیر خوراکی و خدمات ۲۶.۳ درصد به ثبت رسید. دهک دوم نرخ تورم ۲۸.۴ درصدی را در آذرماه داشت که در دو بخش خوراکی ها و غیرخوراکی ها به ترتیب ۲۹.۵ و ۲۷.۵ درصد بود.


همچنین این رقم ها در دهک سوم نیز به ترتیب ۲۸.۶ درصد، ۲۹.۲ درصد و ۲۸.۲ درصد ثبت شد. در دهک چهارم نرخ تورم به ۲۸.۸ درصد رسید و تورم بخش خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات ۲۸.۹ درصد و بخش کالاهای غیر خوراکی و خدمات ۲۷.۷ درصد بود.


میزان تورم سالانه دهک پنجم در آذرماه ۲۸.۹ درصد به ثبت رسید و دو بخش دیگر نیز به ترتیب ۲۸.۳ درصد و ۲۹.۴درصد بود. نرخ تورم دهک ششم ۲۹.۳ درصد، تورم خوراکی ۲۸.۲درصد و غیرخوراکی ۳۰.۰ رصد به ثبت رسید.


در آذرماه امسال نرخ تورم دهک هفتم ۳۰.۴درصد بود که در بخش خوراکی با اندکی کاهش نرخ ۲۷.۹ درصدی و در بخش غیرخوراکی با کمی افزایش، نرخ ۳۱.۸ درصدی را به ثبت رساند. نرخ تورم کل و دو بخش دیگر در دهک هشتم نیز به ترتیب ۳۱.۱ درصد، ۲۷.۱ درصد و ۳۳.۱ درصد بود.


تورم بخش خوراکی دهک نهم با اندکی کاهش به نسبت دهک هشتم به ۲۶.۸ درصد رسید اما تورم بخش غیرخوراکی بیشتر از دهک قبلی بود و با رقم ۳۵.۹ درصد ثبت شد.  نرخ کل تورم در این دهک نیز ۳۳.۲ درصد بود. نرخ تورم دهک دهم نیز با ۴ درصد رشد به ۳۷.۲ درصد رسید و با کاهش در بخش خوراکی ها نیز رقم ۲۵.۶ درصدی را ثبت کرد.


همچنین در بخش غیرخوراکی ها نیز  نرخ تورم ۴۰.۳ درصد بود. تورم بخش خدمات دهک دهم با نرخ بیش از ۴۰ درصدی بیشترین تورم را در همه دهک ها و همه بخش ها دارد. ضمن اینکه تورم بخش خوراکی این دهک نیز با رقم بیش از ۲۵ درصد کمترین نرخ تورم را داراست. 


براساس این گزارش، نرخ تورم دهک دهم در بخش خوراکی ها کمترین میزان را از میان همه دهک ها داشت و در گروه غیرخوراکی ها نیز کمترین نرخ متعلق به دهک اول است. همچنین بیشترین نرخ تورم برای دهک اول و دوم در گروه خوراکی بود و دهک ششم نیز در بخش غیرخوراکی بیشترین تورم را دارد.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر