ایبِنا بررسی کرد؛

تغییرات نرخ تورم خوراکی‌ها در ۳۱ استان/ تورم ۱۲ ماهه؛ ۲۷.۷ درصد

جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران از تغییرات تورمی خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و دخانیات در آخرین ماه پاییز نشان از تورم دوازده ماهه ۲۷.۷ درصدی این بخش در کل کشور دارد.
کد خبر : ۱۲۰۸۰۹
تورم

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ مروری بر اطلاعات ارائه شده توسط مرکز آمار، نشان می دهد کمترین نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آذرماه ۹۹ در بخش «خوراکی ها و آشامیدنی ها و دخانیات» برای استان گیلان با ۲۲ درصد است. همچنین بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه برای بخش مذکور در بین استان های کشور متعلق به استان فارس با ۳۲.۵ درصد است.


بر اساس این گزارش، در شرایطی که آذرماه امسال، نرخ تورم ماهانه با کاهش همراه بود و به رقم ۲ درصد برای کل کشور رسید، بررسی این شاخص برای بخش «خوراکی ها و آشامیدنی ها و دخانیات» در بین استان ها نشان می دهد استان سیستان و بلوچستان کمترین نرخ تورم ماهانه را با ثبت رقم ۲.۱ درصد داشته و به نرخ کل کشور نزدیک بوده است. در طرف مقابل نیز، بیشترین نرخ این بخش متعلق به استان های کرمان و تهران با ۶.۵ درصد است.


همچنین تورم نقطه به نقطه که بیانگر تغییرات نسبت به ماه مشابه سال قبل است، در این قسمت یعنی بخش «خوراکی ها و آشامیدنی ها و دخانیات»، ۵۷.۹ درصد برای کل کشور به ثبت رسیده است که در مقایسه با این نرخ، استان سیستان و بلوچستان با ۴۵.۸ درصد کمترین و استان کرمانشاه با ۶۷.۵ درصد بوده است.



برچسب ها: تورم مرکز آمار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر