کاهش قیمت نفت به زیر ۴۸ دلار

با وجود ویروس جدید کرونا و فقدان محرک اقتصادی ایالات متحده، نفت به زیر ۴۸ دلار رسید.
کد خبر : ۱۲۰۸۱۷
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، نفت پس از اولین ضرر هفتگی خود از ماه اکتبر، سقوط کرد در حالی که سویه جدید Covid-۱۹ خطر اقدامات تعطیلی بیشتر را افزایش داد و هنگامی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از امضای لایحه محرک آمریکا که مدتها انتظار در پی آن بود، امتناع ورزید.


معاملات آتی نیویورک پس از افت ۱.۸ درصدی در هفته گذشته، به زیر ۴۸ دلار در هر بشکه رسید. در حالی که چین پروازهای مسافرتی را به مقصد انگلیس متوقف کرد، در مورد افزایش عفونت ها پس از کریسمس هشدار دادند، محدودیت های شدیدتری برای جلوگیری از جهش ویروس در بیشتر انگلستان اعمال شد.


ترامپ فراتر از ابراز نارضایتی در چند توییت و ویدئو، در مورد بسته هزینه ۹۰۰ میلیارد دلاری که هفته گذشته کنگره تصویب کرد، اقدامی نکرده است. قانون گذاران از همه طیف های سیاسی از وی خواستند که این لایحه را امضا کند، بدون آن میلیون ها آمریکایی با از دست دادن منافع مواجه خواهند شد.


نفت با توجه به این نگرانی ناخوشایند سال را به پایان می رساند در حالی که خطر تقاضای کوتاه مدت نفت برای محدودیت های بیشتر سفر از خوش بینی نسبت به استفاده از واکسن است، که در حال حاضر در حال انجام است و در نهایت تقاضای انرژی را افزایش می دهد. همچنین اتحادیه اوپک پلاس از ژانویه ۵۰۰ هزار بشکه در روز تولید را به بازار باز می گرداند.


منحنی معاملات آتی نفت خام منعکس کننده بدبینی است. نفت برنت با یک ساختار نزولی که در آن قیمت های کوتاه مدت ارزان تر از قیمت های دیرتر است. در اوایل این ماه نرخ عقب مانده به ۱۳ سنت در هر بشکه رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر