09 دی 1399 - 10:23

استان‌ها و شعب برتر پست بانک ایران معرفی شدند

برنامه عملیاتی و اهداف کمی سالانه پست بانک،در ابتدای هرسال تعیین، تصویب و ابلاغ می‌شود. فرآیند تحقق اهداف ابلاغی هرماه با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران شعب استانها و مناطق سنجش و ارزیابی می‌شود.
کد خبر : ۱۲۰۸۶۰
پست بانک

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی پست‌بانک‌ایران: جلسه ارزیابی عملکرد ۹ ماهه اهداف تعیین شده استان‌ها و مناطق بانک با حضور دکتر بهزاد شیری نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل، فرهاد بهمنی عضو هیأت مدیره، معاونین مدیرعامل، مدیران امور و با شرکت مدیران شعب استان‌ها و مناطق به صورت غیرحضوری، روز پنجشنبه چهارم دی‌ماه سال جاری برگزار شد.

دکتر شیری در ابتدای این جلسه ضمن تبریک مجدد اول دی‌ماه آغاز ۲۵مین سالروز فعالیت بانک به تمامی ذینفعان و همکاران تأکید کرد: پست بانک ایران با اجرای سند راهبردی بانکداری دیجیتال و با توسعه خدمات دیجیتال باید پیشگام در توسعه خدمات دولت الکترونیک باشد و از این رهگذر آحاد جامعه به ویژه روستاییان و مناطق محروم و شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان‌ها از ان بهره‌مند شود.

وی در ادامه ارزیابی عملکرد شاخص‌های کمی ۹ ماهه پست بانک ایران اشاره کرد: طی این مدت، منابع کل بانک ۵۲ درصد داشته که این رشد در مقایسه با ۴۰ درصد رشد ۹ ماهه سال قبل، فراتر از انتظار و در تجربه فعالیت این بانک بی‌سابقه بوده است.

نایب رییس هیأت مدیره گفت: وزن بیشتر رشد منابع مربوط به سپرده‌های ارزان قیمت بوده و این امر به کاهش قیمت تمام شده پول در بانک اثر مثبت دارد.

دکتر شیری تأکید کرد: در ابتدای سال‌جاری با توجه به تأثیر منفی ویروس کرونا بر کسب وکارها، مطالبات بانک‌ها افزایش پیدا کرد، ولی با اعمال مدیریت‌های لازم این نسبت در پست بانک ایران به ۶/۷ درصد در ۹ماهه سال‌جاری رسید. همچنین علاوه بر کاهش نسبت مطالبات، کیفیت مطالبات بانک نیز درمقطع مورد ارزیابی نسبت به مدت مشابه به سال قبل، بهبود قابل توجهی داشت.

وی در ارتباط با شاخص‌های مالی و نقدینگی پست‌بانک‌ایران نیز گفت: درآمدهای غیرمشاع بانک طی ۹ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۸۵ درصدی مواجه بود که این موضوع تأثیر مسیستم بر میزان سودآوری بانک خواهدداشت.

شیری اظهار داشت: شاخص نقدینگی (چک‌های واگذاری) بانک حدود ۱۶۰درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرد که در نوع خود بی نظیر است. خوشبختانه این رشد مطلوب در استان‌ها به صورت متوازن و همگن اتفاق افتاده است.

مدیرعامل پست‌بانک‌ایران در ادامه به رشد بانکداری الکترونیک پرداخت و گفت: با توجه به شرایط جامعه، توسعه ابزارهای پرداخت غیرحضوری در بانک قابل قبول است و ضمن مدیریت مطلوب خدمت‌رسانی دستگاه‌های خودپرداز(ATM)، کاربران اینترنت بانک ۹۰ درصد و همراه بانک نیز حدود ۱۲۰ درصد رشد در ۹ ماهه سال جاری نسبت به ابتدای سال داشته و این امر موجب کاهش شکاف دیجیتال در پست بانک ایران خواهد شد.

گفتنی است: درپایان این جلسه با توجه به ارزیابی شاخص‌های عملکردی استان‌ها و مناطق تهران، استان‌های مازندران، آذربایجان‌غربی، اصفهان، اردیبل و سیستان‌و بلوچستان به عنوان استان‌های برتر معرفی شدند. همچنین در بین شعب بانک، ۳۰ شعبه به ترتیب شعب شهرستان‌های سردشت، بابلسر، رفسنجان، نور، نکا، مرکزی اصفهان، ملک‌آباد البرز، سیرجان، سرپل‌ذهاب، هشتگرد البرز، آمل، ایرانشهر، بردسکن، آران‌وبیدگل، محمودآباد، پیرانشهر، نبوت ارومیه، لاهیجان، آستارا، بابل، تربت حیدریه، شهربابک، نقده، بستان‌آباد، کلاله گلستان، کاشان، مریوان، گناباد، مرکزی ساری و کهنوج به عنوان شعبه برتر شناسایی و از زحمات تمامی کارکنان و مدیران بخصوص استان‌ها و شعب برتر قدردانی بعمل آمد.
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر