خیز یوان در پی افت دلار

یوان چین با وجود ضعف دلار و تقاضای نقدی پایان سال افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۰۸۶۵
یوآن

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، پس از آنکه قانون گذاران ایالات متحده با بسته کمک هزینه COVID-19 و در میان تقاضای نقدی بالای سال به جلو رفتند، یوآن در روز سه شنبه با کاهش دلار در پایین ترین سطح دو و نیم ساله، صعود کرد.


روز دوشنبه مجلس نمایندگان به افزایش پرداخت های محرک به آمریکایی های واجد شرایط از ۶۰۰ دلار به ۲۰۰۰ دلار رای داد و این میزان را برای رای گیری به مجلس سنا ارسال کرد. این مساله تقاضا برای دارایی های امن مانند دلار را کاهش می دهد.


فروشندگان یوان گفتند که این واحد بومی در حال ردیابی حرکات دلار در جریان تجارت ضعیف شده در تعطیلات است که احتمالاً تا پایان سال ادامه خواهد داشت.


پیش از باز شدن بازار ، بانک خلق چین (PBOC) نرخ میانه را در هر دلار ۶.۵۴۵۱ ، ۲۱۵ پیپ یا ۰.۳۳ درصد ضعیف تر نسبت به نرخ قبلی ۶.۵۲۳۶ تنظیم کرده بود.


در بازار معاملات ، یوان با ۶.۵۳۷۳ در هر دلار باز شد و در ۶.۵۳۱۸ در ظهر تغییر یافت، ۶۵ پیپ قویتر از قبل.


بازارها به طور گسترده انتظار دارند دلار روند تضعیف خود را در سال ۲۰۲۱ حفظ کند و چنین انعطافی می تواند به منزله حمایت از یوان باشد.


کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ، مزیت دلار آمریکا را از بین برده است، در حالی که چارچوب هدف گذاری تورم متوسط ​​جدید آنها باید نرخ بهره را برای چندین سال پایین نگه دارد.


ضعیف شدن دلار، افزایش شکاف بازده بین چین و ایالات متحده و مهار موثر ویروس کرونا باعث شده است که ارزش یوآن از اواخر ماه می حدود ۱۰ درصد در برابر دلار بازگردد.


امسال، یوان قرار بود اولین سود سالیانه سه رقمی خود را ثبت کند.


همچنین به طور جداگانه، تقاضای نقدی فصلی بالاتر از یوان پشتیبانی می کند، همان طور که بانک‌ها پول بیشتری را برای چک‌های اداری پایان سال اختصاص می دهند، خانوارها برای هزینه‌های تعطیلات و شرکت‌ها برای پرداخت‌های مختلف، پول بیشتری نیاز دارند و پول نقد را برداشت می کنند.


منحنی‌های رو به جلوی ارز در نتیجه تقاضای بالاتر یوان به سمت بالا حرکت کردند. قرارداد بعدی دلار / یوان صبح روز سه شنبه به ۷۰ واحد رسید، که بالاترین میزان از اواخر سپتامبر است. قرارداد یک ساله نیز به بالاترین سطح سه هفته ای یعنی ۱۵۸۰ امتیاز رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها