گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

افت بیش از ۲۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵۱۶۷ واحدی معادل ۱.۷۵ درصد به یک میلیون و ۴۱۲  هزار و ۴۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۰۸ واحدی به ۱۹ هزار و ۹۷۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۰۸۸۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه نهم دیماه ۹۹)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۵۷۶ واحدی معادل ۱.۷۵ درصد به رقم ۳۶۸ هزار و ۹۸۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۶۵۶ واحدی معادل ۰.۷۸ درصد، عدد ۴۶۵ هزار و ۴۸۲ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۳۹۳ واحدی به رقم ۳۰۴ هزار و ۶۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۷۴۱۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۷۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۵۲۰ واحد کاهش به رقم  یک میلیون و ۲۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۳۴۶۰ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۸۷۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.


بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، شستا، فارس، فولاد و خودرو، با بیشترین کاهش، تاثیر زیادی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پاکشو، کچاد، انرژی۳، کگل، فولاژ و خبهمن، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.



با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۶۲۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱ میلیون و ۵۹۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۳۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شکربن(کربن‌ ایران‌) با ۵ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای پتایر، وآذر، پدرخش، پرداخت، کسعدی و خموتور بود. همچنین نماد معاملاتی ثمسکن(سرمایه‌گذاری‌ مسکن‌) با ۵.۱۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای زمگسا، خزر، سیمرغ، فاذر، چدن و وساخت بود. 


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی کاما، شستا، شپنا، برکت، خودرو، کچاد و خساپا، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی وآذر، برکت، پتایر، افقح، شکربن، پدرخش و چکاوه با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای بوعلی، ولپارس، انرژی۱، کبافق، خزر، خپارس و شبریز بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع اطلاعات و ارتباطات، محصولات چوبی و لاستیک، با روند افزایشی و شاخص صنایع فراورده نفتی، فنی مهندسی، وسایل ارتباطی و انتشار و چاپ با روند نزولی همراه شدند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر