ریزش شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۳۶۸۵ واحدی معادل ۳.۱۳  درصد به یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۱۱۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۵۰۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۲۲۲ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۰۹۵۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه سیزدهم دیماه ۹۹)، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۱۴۱۵ واحدی معادل ۳.۱۳ درصد به رقم ۳۵۳ هزار و ۸۴۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۵۳۹ واحدی معادل ۱.۸۴ درصد، عدد ۴۵۵ هزار و ۱۶۹ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۵۸۹ واحدی به رقم ۲۹۷ هزار و ۹۴۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۹۵۹۵  واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۰۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۵۱۴۶ واحد کاهش به رقم  ۹۸۲ هزار و ۵۷۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۷۱۰۴ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۶۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، فارس، شستا و کگل، با بیشترین کاهش، تاثیر زیادی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی برکت، کروی، کدما، وپست و خاهن، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۵۳۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱ میلیون و ۲۲۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸۶ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سفار(سیمان‌فارس) با ۵ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای فمراد، کدما، وپست، خکمک، خزر و خموتور بود. همچنین نماد معاملاتی ختوقا(قطعات‌ اتومبیل‌ ایران) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سشرق، خزامیا، کساوه، لپارس، شبندر و شبریز بود. 


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی برکت، شستا، خودرو، ولپارس، سیتا، شپنا و فولاد، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی وکار، خزر، کدما، خنصیر، خاهن، وکار و ثاخت با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای خبهمن، شپنا، خودرو، خگستر، بوعلی، کاما و دانا بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع مختلف به رنگ قرمز درآمدند؛ به گونه ای که شاخص صنعت فنی مهندسی، محصولات فلزی، لاستیک، فراورده نفتی، اطلاعات و ارتباطات و همچنین شاخص صنعت وسایل ارتباطی، با روند کاهشی مواجه شدند و تنها شاخص صنعت محصولات چوبی با افزایش همراه بود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر