خسارت ۳۵ میلیارد دلاری شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده در ۲۰۲۰

خسارت‌های شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده از مرز ۳۵ میلیارد دلار در سال پر تلاطم ۲۰۲۰ گذشت که بیش از ۴۰ درصد از خسارات مالی است که صنعت جهانی متحمل شده است.
کد خبر : ۱۲۰۹۶۴
هواپیمایی

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی،خسارات خالص شرکت های هواپیمایی آمریکایی در سال ۲۰۲۰ احتمالا بیش از ۳۵ میلیارد دلار است که بیش از ۴۰ درصد از خسارات شرکت های حمل و نقل جهانی را تشکیل می دهد، در حالی که همه‌گیری ویروس کرونا بدترین سال در تاریخ حمل و نقل هوایی را رقم زده است.


همانطور که روز جمعه توسط CNBC گزارش شد، اندازه کسری مالی شرکت های هواپیمایی ایالات متحده توسط تحلیل گران شرکت داده فکت ست محاسبه شد. در یک گزارش جداگانه در ماه دسامبر، این شرکت گفت که شرکت های هواپیمایی بیشترین سهم را در کاهش سالانه در سه ماهه چهارم در بخش صنایع داشته اند. چنانچه آنها از عملکرد بخش صنایع مستثنی شوند، کاهش درآمد تخمینی آن از ۳۴.۴- درصد به ۰.۷- درصد بهبود می یابد، در حالی که زیان های تخمینی درآمد از ۱۰.۳- درصد به ۲.۸- درصد کاهش می یابد.


علی رغم برخی پیشرفت ها در ترافیک مسافران در مقایسه با وضعیت ساکن در فصل بهار، سه ماه آخر سال هنوز دور از حد طبیعی بوده و بعید است سود خوبی برای این صنعت آشفته ایجاد کند. طبق گزارش حمل و نقل ایالات متحده، شرکت های حمل و نقل آمریکایی پس از بیش از شش سال سود خالص سه ماهه پس از کسر مالیات، امسال سه بار متوالی ضرر داشته اند. تنها در سه ماهه سوم، این ضررها به ۱۱.۸ میلیارد دلار رسید که ۸۰۰ میلیون دلار بیشتر از سه ماه گذشته بود.


پیش از این اتحادیه حمل و نقل هوایی بین المللی (یاتا) پیش بینی کرده بود که صنعت حمل و نقل هوایی جهانی احتمالاً سالانه ۸۴.۳ میلیارد دلار ضرر در نتیجه بیماری همه گیر Covid-19 متحمل خواهد شد. انتظار می رفت بیشتر خسارات وارده توسط شرکت های حمل و نقل در آمریکای شمالی متحمل شود.


الکساندر دو جونیک، مدیر کل و مدیر عامل یاتا، در بیانیه ای گفت: از نظر مالی، سال ۲۰۲۰ به عنوان بدترین سال در تاریخ حمل و نقل هوایی خواهد بود.


این آژانس هنوز انتظار دارد که واکسیناسیون کلید بهبودی باشد، اگرچه مدیران هشدار دادند که ممکن است سالها طول بکشد تا این تجارت به طور کامل به حالت عادی برگردد. طبق پیش بینی یاتا، این خسارات می تواند در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵ برابر کاهش یابد و به ۱۵.۸ میلیارد دلار برسد.


پس از انقضای اولین کمک هزینه مالی عظیم دولت ایالات متحده، که ۲۵ میلیارد دلار پشتیبانی برای شرکت های حمل و نقل به ارمغان آورد، این شرکت ها هزاران نفر را خشمگین کردند. در لایحه محرک مالی دوم که اخیراً امضا شد، ۱۵ میلیارد دلار اضافی برای حمایت از این صنعت در نظر گرفته شده است که شرکت ها را ملزم به فراخوانی کارمندان خود در پاییز گذشته می کند.


در حالی که شرکت های هواپیمایی در حال حاضر روند پیچیده ای را آغاز کرده اند و قرار است حدود ۳۲ هزار کارگر را فرا بخوانند، مدیران هشدار دادند: در این بهبود اشتغال بخش اصلی می تواند موقتی باشد، زیرا تقاضای سفر هنوز از بهبودی کامل برخوردار نیست.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر