در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

تاکتیک‌های مقابله با تحریم‌/ فشارها باید خنثی شود

یک نماینده مجلس گفت: بودجه کشور باید به نحوی نوشته شود تا تحریم‌ها نتوانند اثری بر روی مسائل اقتصادی و معیشتی بگذارد.
کد خبر : ۱۲۰۹۷۳
جبار کوچکی

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره شرایط جنگ اقتصادی ایران و تنظیم راهبرد درست مقابله با آن توسط دولت و مجلس، اظهار کرد: امروز کشور با یک جنگ اقتصادی بی سابقه و همه جانبه ای روبرو است، یعنی در هیچ مقطع تاریخی نبوده که کشور بدین صورت مورد هجوم دشمن قرار گیرد.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز جنگ به سمت معیشت و اقتصاد کشور رفته و تمام ارکان کشور را مورد هدف قرار داده و شدیدترین فشارها بر کشور تحمیل شده است.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره رفع تحریم ها، گفت: برداشتن تحریم ها در دستان ما نیست، بلکه در دستان دشمن است و قصد آنها از وضع این تحریم ها نابودی نظام جمهوری اسلامی است.


کوچکی نژاد ادامه داد: خنثی سازی تحریم ها در دستان ما قرار دارد، ابتدا باید مقاومت داخلی را بالا برد که چنین موردی تاکنون اتفاق افتاده و روش بعدی این است که باید اقدامات کشور همانند سامانه پدافند عمل کند یعنی هر تحریمی که همانند موشک در حال شلیک به سمت ما است را باید با پدافند ضد تحریمی آن را منحرف سازیم.


وی با اشاره به روش های ضد تحریمی، گفت: یکی از روش هایی که می تواند کشور را در مقابل تحریم ها مصون سازی کند بودجه کشور است، یعنی باید بودجه کشور طوری نوشته شود تا تحریم ها نتوانند اثری بر روی مسائل اقتصادی و معیشتی بگذارد.


نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دومین روش این مورد است که باید خرج های اضافی کشور از جمله هزینه های دولت کاهش یابد و هزینه ها به سمتی بروند که بریز و بپاشی در ارکان حاکمیتی کشور صورت نگیرد.


کوچکی نژاد در پایان بیان کرد: مجلس و دولت در تعامل هستند روش هایی اتخاذ کنند تا بتوانند سپری برای هجوم تحریم ها ایجاد کنند تا تحریم ها به کشور فشاری نیاورد و راحت بتوان آن را خنثی سازی کرد.

برچسب ها: مجلس تحریم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها