16 دی 1399 - 14:10

دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی ۹.۲ میلیارد دلار اعلام شد

بر اساس اعلام روز سه‌شنبه بانک‌های کره جنوبی، حدود ۱۰ تریلیون وون (۹.۲ میلیارد دلار) وجوه ایرانی در بانک‌های کره جنوبی تحت تحریم‌های ایالات متحده، مسدود شده است.
کد خبر : ۱۲۱۰۷۶
کره جنوبی

به گزارش ایبِنا به نقل از ایرنا، براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، از شهریور سال ۱۳۹۸، حدود سه تریلیون وون پول ایرانی در یک بانک کره جنوبی مسدود شده که این پول توسط شعبه سئول بانک ملت ایران واریز شده است. علاوه بر این سه تریلیون وون، حدود ۷ میلیارد دلار پول نفت ایران نیز در دو بانک کره جنوبی به نام های بانک صنعتی کره و ووری بانک مسدود شده است. 


«حسین تنهایی»  رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی سال گذشته گفته بود که میزان وجوه مسدود شده ایران در کره جنوبی بین ۶.۵ تا ۹ میلیارد دلار است. یونهاپ می نویسد: ایالات متحده سال ۲۰۱۸ میلادی از توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران با قدرت های بزرگ خارج شد و تحریم ها علیه تهران را مجددا اعمال کرد. 


در این گزارش با یادآوری توقیف یک نفتکش کره جنوبی در آب های تنگه هرمز از سوی ایران آمده است: توقیف این نفتکش بار دیگر موضوع دارایی های بلوکه شده ایران در کره جنوبی را مطرح کرده است. روزانه حدود ۶ کشتی کره جنوبی از تنگه هرمز که ۷۰ درصد واردات نفت کره جنوبی از آنجا تامین می شود عبور می کنند.


سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هم روز گذشته در پاسخ به خبرنگاران در مورد خبر توقیف کشتی کره ای اظهار کرد:  بر اساس اخبار اولیه دریافتی از مقامات محلی، موضوع کاملا فنی است و کشتی به دلیل آلوده کردن دریا و با حکم قضایی، برای رسیدگی به تخلف به ساحل هدایت شده است.


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم مانند سایر کشورها نسبت به تخلفات مشابه و به ویژه آلوده کردن محیط زیست دریایی حساسیت دارد، لذا در چارچوب قوانین با آن برخورد می کند. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر