16 دی 1399 - 15:58

پرداخت ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات طی ۱۰ ماه

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از پرداخت ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات طی ۱۰ ماه خبر داد.
کد خبر : ۱۲۱۰۸۰
مرتضی اکبری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران عصر امروز در نشست خبری انعقاد تفاهم‌نامه با موضوع اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به روستاییان و ساکنان مناطق محروم، در چارچوب تفاهم نامه با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با هدف ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق یاد شده، گفت: طی سال های اخیر در زمینه اعطای تسهیلات به مناطق روستایی، با شناسایی این مناطق و همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط تسهیلاتی در جهت افرایش اشتغالزایی و معیشت مردم پرداخت شده است.


وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به یک میلیون و  ۸۰۰ هزار نفر پرداخت شده است، افزود: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده، تسهیلات به طرح های اشتغال زایی مورد تایید معاونت توسعه روستایی پرداخت می شود. در این تفاهمنامه فرد متقاضی تسهیلات با دریافت معرفی نامه کتبی از معاونت توسعه روستایی، آن را به یکی از شعب بانک مهر ایران ارائه می کند و بانک مطابق با ضوابط مربوطه، به وی تسهیلات پرداخت می کند.


به گفته مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، تسهیلات پرداخت شده بر مبنای عقد قرض الحسنه و به منظور ایجاد اشتغال است. این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد در سال پرداخت می شود و دوره بازپرداخت آن نیز حداکثر ۴۸ ماه است. پرداخت تسهیلات قرض الحسنه  منوط به دارا بودن شرایط معرفی شدگان برای دریافت وام قرض الحسنه بر اساس اعلام بانک مرکزی است.


اکبری در ادامه تاکید کرد: معرفی شدگان توسط معاونت توسعه روستایی می توانند حداکثر تا سقف تعیین شده از سوی بانک مرکزیبرای تسهیلات قرض الحسنه بابت اشتغال، از این تسهیلات استفاده و ارائه هر نوع تسهیلات جدید منوط به رعایت سقف مجاز و سایرضوابط و مقررات مربوطه است.


برچسب ها: بانک تسهیلات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر