تشویق ناظر بانکی چین برای تقویت بانک‌های روستایی

ناظر بانکی چین از افزایش سرمایه توسط موسسین بانک‌های روستایی حمایت کرد.
کد خبر : ۱۲۱۰۸۳
چین

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز سه شنبه بزرگترین ناظر بانکی چین اعلام کرد که موسسین بانک های روستایی را به افزایش سرمایه تشویق می کند و ادغام ها و خریدها در این بخش را برای کاهش خطرات مالی تقویت خواهد کرد.


همچنین کمیسیون مقررات بانکی و بیمه چین (CBIRC) در اطلاعیه آنلاینی اعلام کرد: سرمایه گذاران واجد شرایط شامل شرکت های محلی و موسسات مالی غیر بانکی را به خرید و تزریق سرمایه به بانک های روستایی تشویق می کند.


این کمیسیون گفت: گروه کوچکی از بانک های روستایی در سال های اخیر به دلیل عوامل مختلف تبدیل به موسسات مالی پُرخطر شده اند که به طور جدی بر توسعه پایدار و خدمات مالی آنها تاثیر گذاشته و آنها را محدود می کنند.


برای کاهش ریسک های مالی در این بخش، موسسین بانک های روستایی تشویق می شوند که سرمایه و سهام وام دهندگان را افزایش دهند و وام های غیرفعال را از آن خود کنند. برای برخی از وام دهندگان روستایی با ریسک بالا، ناظران محلی مجاز به بررسی گزینه تبدیل آنها به شعب بانک های دولتی یا بانک های سهامی خاص در منطقه هستند.


این کمیسیون گفت: برای موسساتی که نجات بی معناست، دفاتر کمیسیون محلی می توانند از موسسین بخواهند که تغییر ساختار دهند. داده های کمیسیون نشان داد که چین در پایان ماه سپتامبر ۱۶۴۱ بانک روستایی داشت  که ۱۲۰۶ شهرستان در ۳۱ استان را پوشش می دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر