17 دی 1399 - 10:12

راهکارهای توسعه خدمات غیرحضوری در اگزیم بانک

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به اجرای طرح تحول دیجیتال در بانک گفت: در این راستا خدمات غیرحضوری در سه محور بانکداری اینترنتی، بانکداری باز و تحول دیجیتال دنبال می شود.
کد خبر : ۱۲۱۰۹۴
حبیب احمدی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، حبیب احمدی در هفتمین اتاق فکر این بانک با عنوان "راهکارهای ارائه غیرحضوری خدمات به مشتریان در شرایط کرونا " که با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، مدیران ارشد و تعدادی از روسای شعب این بانک برگزار شد، افزود طی سه سال اخیر ارائه غیرحضوری خدمات در بانک در سه محور بانکداری اینترنتی، بانکداری باز و تحول دیجیتال دنبال می شود.


وی ادامه داد: طی یک سال اخیر و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، به نظر می رسد حرکت به سمت اقتصاد و بانکداری دیجیتال، توسعه و بهبود خدمات بانکی غیرحضوری نه تنها به عنوان یک الزام قانونی بلکه به عنوان ابزاری برای رضایتمندی مشتریان مطرح است.


در همین راستا علاوه بر تلاش در جهت توسعه سه محور مذکور، برقراری ارتباط مجازی با مشتریان از طریق جلسات ویدئو کنفرانس نیز دنبال شده است و سمینار مجازی با مشتریان در استان های کرمان، یزد، همدان و اراک برگزار شده است.


مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران یادآور شد: در اوایل دهه هشتاد، با تحول در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک، راه اندازی شبکه شتاب و خدماتی نظیر عابر بانک ها، کارت خوان ها ، کارت های بانکی و قبوض و... تحولی عظیم در ارائه خدمات به مشتریان بانک ها ایجاد و دائما منطبق با شرایط روز فناوری و همراستا با نیازهای مشتریان به روزرسانی شده است.


وی اظهار داشت: توسعه روزافزون فناوری ارتباطات و اطلاعات و نفوذ تلفن همراه هوشمند، رایانه های شخصی و شبکه جهانی اینترنت در زندگی مردم موجب شده تا نهادهای مختلف از جمله بانکها از ظرفیت کانالهای الکترونیک و شبکه های دیجیتالی برای ارائه خدمات موثر، سریع و آسان به مشتریان خود استفاده کنند.


وی خاطر نشان کرد: در عرصه بانکداری امروز یکی از عوامل موثر بر تداوم و یا قطع همکاری مشتریان با شعب، کیفیت و کمیت خدمات نوین از سوی بانک‌ها است. به گفته وی،‌ توسعه بانکداری اینترنتی در سه حوزه بهبود خدمات ریالی، ارائه خدمات اعتباری و ارائه خدمات ارزی در حال پیگیری مشترک توسط مدیریت امور شعب و بازاریابی و مدیریت فاوا می‌باشد.


به گفته احمدی، در فاز اولیه اجرای بانکداری باز، برنامه های حسابداری مالی مشتریان به صورت مستقیم به هسته عملیات بانک متصل می شود و مشتریان بر اساس نیاز از طریق برنامه مالی موجود، عملیات بانکی خود را انجام می دهند.


وی گفت: با توجه به پیچیدگی های مراحل اجرای بانکداری باز، بانک توسعه صادرات برای تسهیل فرایند استفاده از این خدمت از سوی مشتریان، با همکاری برخی شرکت های تابعه اقدام به تهیه اینترفیس اختصاصی بانکداری باز نموده است تا اجرای بانکداری باز در شرکتها تسهیل گردد.


وی افزود با توجه به الزام وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تسریع اجرای تحول دیجیتال، پروژه مذکور توسط کارگروه مربوطه در دست پیگیری است و گزارش مجری طرح در خصوص تجربه دیجیتال مشتریان حقوقی در بانک آماده شده است.


یادآور می شود، در این نشست مجازی، مدیرعامل، مدیریت امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران و نیز مدیران ارشد و روسای شعب حاضر در جلسه پیشنهادات خود را در مورد راهکارهای توسعه خدمات غیر حضوری ارائه کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر