اجرای ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در این منطقه در حال اجراست که ۹۳۷ میلیارد تومان آن تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر : ۱۲۱۱۳۲
عبدالرحیم کردی

 به گزارش ایبِنا به نقل از ایرنا، عبدالرحیم کردی عصر چهارشنبه در این نشست که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه در تالار اجلاس منطقه آزاد چابهار برگزار شد افزود: بندر چابهار بهترین نقطه کانونی سواحل مکران است. 


کردی افزود: با تلاش اعضای دولت و شورایعالی مناطق آزاد محدوده منطقه آزاد چابهار از ۱۴ هزار به ۸۲ هزار هکتار افزایش یافت  که ۶۳۰۰ هکتار در مرز ریمدان به اراضی منطقه آزاد چابهار متصل شده است. 


او ادامه داد: منطقه ازاد چابهار سبب توسعه منطقه و مرز ریمدان می تواند از طریق سی پک به چین وصل شود. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: خط ریلی چابهار به ریمدان می تواند به شرق اروپا برسد و به کریدور استراتژیک تبدیل شود. 


کردی اظهار داشت: قبل از نوروز امسال با استقرار گمرک در محدوده مرز ریمدان از توابع منطقه آزاد چابهار درخواست‌های زیادی برای سرمایه گذاری داشتیم. او افزود: توسعه آب و برق، تکمیل پروژه های گردشگری و زیرساخت های مختلف در اراضی منطقه آزاد در دست اقدام و آماده سازی است.


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ۲ واحد مجتمع پتروشیمی و فولاد با ۱۰ میلیون تولید در حال اجرا و آماده سازی است. کردی اظهار داشت: چابهار در مسیر تحول عظیم است و توسعه را به سمت غرب پمپاژ می کند. 


او بیان کرد: توسعه مشاغل محلی از جمله برنامه های این منطقه است به طوری که ۲۴۵ واحد تولیدی در حال کار هستند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار،  یکی از ماموریت های منطقه آزاد چابهار را تدوین سند مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: عملیات ساخت ۱۹ مدرسه در راستای همین سند شروع شده و ۱۵ مدرسه از اینها تکمیل شده است. 


کردی، امضای تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی و پیگیری راه اندازی خانه فرهنگ را از دیگر اهداف و برنامه های منطقه آزاد چابهار ذکر کرد. او بر ساخت راه آهن چابهار ـ ریمدان تاکید کرد و افزود: اجرای این پروژه می تواند تحول اقتصادی در منطقه ایجاد کند.  

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر