گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ادامه روند نزولی بورس/ شاخص کل به کانال ۱.۲ میلیون برگشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۴۸۰۷ واحدی معادل ۱.۸۹ درصد به یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۹۴۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۲۸ واحدی به ۱۸ هزار و ۸۴۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۱۱۶۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای،  در معاملات اولین روز هفته (شنبه بیستم دیماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود.  به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۴۸۲ واحدی معادل ۱.۸۹ درصد به رقم ۳۳۶ هزار و ۳۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۷۶۵ واحدی معادل ۰.۱۷ درصد، عدد ۴۵۹ هزار و ۸۰۵ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۰۰ واحدی به رقم ۳۰۰ هزار و ۹۷۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۶۰۴۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۳۲ هزار واحد رسید.  همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۹۶۷ واحد کاهش به رقم ۹۲۰ هزار و ۹۱۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۶۶۹۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس،  فملی،  فولاد،  شستا و کگل، با بیشترین کاهش، تاثیر زیادی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خبهمن،  کویر،  شپدیس،  انرژی۳،  پارس و بورس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۱۲۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۴۳۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۰۶ هزار و ۴۹۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کاذر(فرآورده‌های‌نسوزآذر) با ۵ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای وتوشه،  ثشرق،  دیران،  غشاذر،  کلوند و کفرا بود. همچنین نماد معاملاتی ملت(بیمه ملت) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای قثابت،  تپمپی،  فسرب،  تملت،  شفا  و شتران بود.  


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا،  خودرو، خساپا، شپنا، شتران،  وتجارت و ثامید،  به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی غشاذر،  غشاذر،  کمند،  سیستم،  وکار،  حکشتی و حتاید با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای کاما،  انرژی۱،  برکت،  فردا،  کروی،  ملت و وملی بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، فقط شاخص صنعت محصولات چوبی با افزایش همراه بود و شاخص صنایع اطلاعات و ارتباطات،  سایر معادن،  فلزات اساسی،  فراورده نفتی،  محصولات چرمی و ذغال سنگ با کاهش مواجه شدند.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر