گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس تغییر مسیر داد/ بازگشت به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۰۸۲۲ واحدی معادل ۱.۶۲ درصد به یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۷۱۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۲۷ واحدی به ۱۹ هزار و ۷۵ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۱۱۹۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه بیست و یکم دیماه ۹۹)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود.  به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۴۴۰ واحدی معادل ۱.۶۲ درصد به رقم ۳۴۱ هزار و ۴۴۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۶۸۴۳ واحدی معادل ۱.۴۹ درصد، عدد ۴۶۶ هزار و ۶۵۳ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۴۷۸ واحدی به رقم ۳۰۵ هزار و ۴۰۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۸۸۶۷  واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۶۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۳۳۹ واحد افزایش به رقم ۹۴۰ هزار و ۱۷۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۷۷۵۸ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۶۹۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد،  شستا،  وغدیر،  فملی و شپنا، با بیشترین افزایش، تاثیر زیادی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس،  پارس،  کاما،  رانفور،  شفن و برکت، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۱۲۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۵۰۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱۰ هزار و ۳۳۵  میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سیستم(همکاران سیستم) با ۸.۴ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای وسینا،  سغرب،  سصفها،  تکشا،  شنفت و وتوشه بود. همچنین نماد معاملاتی ختراک(ریخته‌گری‌ تراکتورسازی‌ ایران) با ۴.۷۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دانا،  کماسه،  غمهرا، چافست، دفارا و قثابت بود.  


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی ولپارس،  برکت، شتران، فملی، شپنا،  خودرو و کاما،  به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی شستا،  حکشتی،  قرن،  پارند،  حتاید،  غشاذر و ثبهساز با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای انرژی۱،  وسخراج،  وتوصا،  کماسه،  وسلرستا، کسرام و غبهنوش بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع فنی مهندسی، حمل و نقل، محصولات چوبی و فراورده نفتی با روند صعودی همراه شدند و شاخص صنایع محصولات چرمی، انتشار و چاپ و سایر معادن با کاهش مواجه شدند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر