موانع دستیابی اقتصاد به رشد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ قوانین متعدد، بعضا موازی و متداخل، عدم انباشت سرمایه، تحریم، کرونا و نداشتن راهبرد مشخص اقتصادی از موانع رشد اقصادی در کشور است.
کد خبر : ۱۲۱۲۱۲
عباس آرگون

عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا اظهار کرد: نداشتن دیپلماسی مناسب اقتصادی برای توسعه نیز از جمله موضوعاتی است که موجب شده تا رشد اقتصادی در کشور پایین باشد. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد:‌ عدم افزایش سرمایه‌گذاری و در مواردی کاهش سرمایه‌گذاری در برخی از بخش‌های اقتصادی از مهم ترین دلایل کاهش نرخ رشد اقتصادی در کشور است. طی چند سال گذشته نه تنها افزایش سرمایه‌گذاری حاصل نشده، بلکه روند سرمایه‌گذاری منفی بوده در حالی که کشورها در روند توسعه و کسب رشد اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری هستند.


وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی برای رسیدن به نرخ‌های رشد بالا ادامه داد: بسیاری از واحدهای تولیدی، بنگاههای اقتصادی و کارخانجات اکنون با ظرفیت اندکی در حال تولید هستند؛ بنابراین افزایش سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌هایی که طی سال‌های گذشته در کشور ایجاد شده از دلایلی است که می‌تواند به بهبود رشد اقتصادی در کشور کمک کند.


آرگون خاطرنشان کرد:‌ تحریم نیز یکی از موضوعاتی است که موجب شده تا بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی تحت تاثیرات منفی آن قرار گیرند و اپیدمی بیماری کرونا نیز از دیگر مواردی است که موجب شده تا رشد اقتصادی در کشور منفی شود، البته همه کشورهای جهان تحت تاثیرات منفی این بیماری قرار داشته‌اند.

برچسب ها: تحریم رشداقتصادی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر