27 دی 1399 - 10:46
گزارش ایبِنا از بازار ارز؛

ادامه ریزش قیمت دلار و یورو در بازار

در ادامه روند کاهشی نرخ ارز در هفته گذشته، امروز نیز شاهد ریزش بهای دلار و یورو در صرافی‌های مجاز هستیم.
کد خبر : ۱۲۱۳۲۳
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ روند نزولی نرخ ارز به ویژه دلار و یورو در آغاز هفته، مشهود است. به گونه ای که امروز (شنبه بیست و هفتم دی ماه ۹۹) در لحظه انتشار این گزارش (ساعت ۱۰:۳۰)، هر اسکناس دلار آمریکا  در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور به نرخ ۲۲۸۰۰ تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل با کاهش ۵۵۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی هفته قبل، به قیمت ۲۳۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود. کاهش معنادار بهای دلار در حالی است که نرخ امروز دلار نسبت به ابتدای هفته قبل، حدود ۱۵۰۰ تومان ریزش دارد.


همچنین در این صرافی ها، هر اسکناس یورو به نرخ ۲۷۶۵۰ تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به نرخ ۲۸۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به نرخ پایانی پنج شنبه هفته قبل، ۱۰۰۰ تومان کاهش نرخ دارد. 


کاهش بهای دلار در شرایطی است که روز گذشته، دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در خصوص روند نرخ ارز تاکید کرد: «روند نرخ ارز، بر اساس مبانی بنیادی بازار شکل می گیرد. لذا، براساس آنچه طی دوسال و نیم گذشته شاهد آن بودیم، فشار ناشی از تحریم ها، خصوصا تشدید انتظارات، در افزایش قیمت ارز مؤثر و تعیین کننده بوده است. لذا انتظار می رود با فروکش کردن انتظارات، نرخ ارز نیز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی آن حرکت بکند.»

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر