افزایش ذخایر ارزی روسیه تا ۶۰۰ میلیارد دلار

ذخایر ارزی روسیه به حدود ۶۰۰ میلیارد دلار رسید.
کد خبر : ۱۲۱۳۲۶
ذخایر ارزی روسیه

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، دارایی های طلا و ارزهای خارجی روسیه از ۸ ژانویه به ۵۹۷.۴ میلیارد دلار افزایش یافته است. این وجوه بین المللی از ۲۵ دسامبر تا اول ژانویه ۵ میلیارد دلار یا تقریباً ۰.۸ درصد رشد کرد، تنظیم کننده اعلام کرد که حجم آن تا ۸ ژانویه عملا تغییر نکرده است. این رشد ناشی از ارزیابی مجدد نرخ ارز مثبت و قیمت های بالاتر طلا، است.


ذخایر بین المللی روسیه دارایی های خارجی بسیاری شامل سهام پولی طلا، ارزهای خارجی و دارایی های ویژه (SDR) است که در اختیار بانک مرکزی روسیه (CBR) و دولت است. دارایی ها طی سال های اخیر به طور مداوم در حال رشد بوده و از حد نیم تریلیون دلاری که تنظیم کننده تنظیم کرده فراتر رفته اند. سال گذشته، رشد کل ۴۳ میلیارد دلار بود، در حالی که در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب نزدیک به ۸۶ میلیارد دلار و حدود ۳۳ میلیارد دلار بود.


همچنین این کشور در حال تغییر شکل دادن منابع بین المللی خود بوده و سهم دلار آمریکا را به سود سایر ارزها و طلا کاهش داده است. رکورد اخیر افزایش قیمت طلا، دارایی های بین المللی روسیه را در ماه آگوست به بالاترین حد خود رساند، زمانی که آنها از سطح ۶۰۰ میلیارد دلار عبور کردند. رکورد قبلی ۵۹۸.۱ میلیارد دلار در آگوست ۲۰۰۸، درست قبل از بحران مالی جهانی به دست آمد.

برچسب ها: ذخایر ارزی روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر