ادامه سقوط شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۶۹۸۹ واحدی معادل ۳.۱۲ درصد به یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۲۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴۲۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۳۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۱۳۸۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه بیست و نهم دیماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود.  به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۶۶۵ واحدی معادل ۳.۱۲ درصد به رقم ۳۰۰ هزار و ۴۱۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۷۹۲۵ واحدی معادل ۱.۷۸ درصد، عدد ۴۳۶ هزار و ۵۷۵ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۱۸۵ واحدی به رقم ۲۸۵ هزار و ۶۶۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۰۷۵۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۷۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۰۴۹۷ واحد کاهش به رقم ۸۰۴ هزار و ۹۰۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۲۸۱۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۵۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی،  فارس، شستا و کگل با بیشترین کاهش، تاثیر زیادی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وخارزم،  دارو،  سپ، ساروم،  سنیر و شکلر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۱۵ هزار و ۹۹۵ نوبت معامله و به ارزش ۴۱ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سدور(سیمان‌ دورود) با ۵ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای سنیر، لسرما، ساروم، ولملت و دارو بود. همچنین نماد معاملاتی آسیا(بیمه آسیا) با ۲۵.۶۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غزر، رمپنا، شتران، فنورد، شخارک و فملی بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی ولپارس، وخارزم، سیتا، فولاد، شستا،  آبادا و خودرو به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی پارند، کمند، آسیا،  سنیر، سدور و تاصیکوح با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای خبهمن، کاما، وتجارت، فملی، کدما، شستا و بترانس بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخصهای صنعت همگی با کاهش همراه شدند. به گونه ای که شاخص صنایعی همچون شیمیایی، چند رشته ای ص، کانه فلزی، فلزات اساسی، فراورده نفتی، اطلاعات و ارتباطات و فنی مهندسی، قرمزپوش بودند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر