گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

روند مثبت بورس در آخرین روز هفته/ شاخص تقویت شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۳۲۳۰ واحدی معادل ۲.۸۹ درصد به یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۴۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۷۹ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۰ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۱۴۳۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات پنجمین و آخرین روز هفته (چهارشنبه یکم بهمن ماه ۹۹)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۶۷۲ واحدی معادل ۲.۸۹ درصد به رقم ۳۰۸ هزار و ۹۶۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۷۰۵ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد، عدد ۴۳۳ هزار و ۱۲۹ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۷۶۹ واحدی به رقم ۲۸۳ هزار و ۲۷۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۷۹۷۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۸۶۳۳ واحد افزایش به رقم ۸۴۲ هزار و ۳۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۲۱۳۵ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، کچاد و تاپیکو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کویر، بترانس، وپست، سصفها، لوتوس و وبهمن، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۹۶۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۹۰ هزار و ۴۰۷ نوبت معامله و به ارزش ۶۸ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کگل(معدنی و صنعتی گل گهر) با ۵ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای سنیر، فجر، کچاد، فباهنر و فسپا بود. همچنین نماد معاملاتی ثشرق(سرمایه گذاری مسکن شمال شرق‌) با ۶.۱۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غدام، وپست، غنوش، خمحور، شفارس و غبهنوش بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی دانا، کاما، سیتا، ولپارس، بترانس،  غزر و خزامیا به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی شپنا، پالایش، دارا یکم،  وتجارت، شستا و فولاد با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای خموتور، کدما، غگرجی، کاذر، وپست، وتوس و غنوش بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع فنی مهندسی، فراورده نفتی، بانکها، حمل و نقل، کانه فلزی و فلزات اساسی، با افزایش همراه شدند و شاخص صنعت محصولات چرمی با کاهش مواجه شد.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر