05 بهمن 1399 - 09:04

صدور چک در وجه حامل ممنوع می‌شود

سخنگوی اجرای قانون چک درباره چک‌های جدید که در سال ۱۴۰۰ روانه بازار خواهد شد، اظهار کرد: صدور چک‌های جدید در وجه حامل ممنوع خواهد بود و با رنگ‌های متفاوت و درج عبارات ویژه ارائه می‌شوند. 
کد خبر : ۱۲۱۴۹۱
نادعلی زاده

آمنه نادعلی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا تصریح کرد: فرآیند انتقال چک در سامانه صیاد انجام می شود؛ یعنی اگر گیرنده بخواهد چک را به شخص ثالث دیگری انتقال دهد لازم است که وارد سامانه صیاد شود و اطلاعات مربوط به چک را در این سامانه وارد کند. این اطلاعات صرفا شامل هویت گیرنده جدید خواهد بود. 


وی ادامه داد: بعد از ثبت هویت گیرنده در سامانه صیاد، فیزیک چک به گیرنده جدید تحویل داده خواهد شد و گیرنده چک جدید هم لازم است وارد سامانه صیاد شود و اطلاعات را تطبیق دهد و در نهایت مراتب تایید یا عدم تایید خود را اعلام کند. 


به گفته سخنگوی اجرای قانون چک، بنابراین با توجه به اینکه لازم است هویت گیرنده چک در سامانه صیاد ثبت شود، صدور چک در وجه حامل ممنوع خواهد شد و پشت نویسی در زمان انتقال نیز به سامانه صیاد منتقل می شود. 


نادعلی زاده با تاکید بر اینکه چک های جدید از سال ۱۴۰۰ روانه بازار خواهد شد، گفت: رنگ این چک ها متفاوت از چک های قدیمی خواهد بود و عباراتی هم در آنها درج می شود که لازم است گیرنده چک توجه ویژه ای به این عبارات داشته باشد. در متن چک ثبت شده که صدور، تایید و انتقال چک در سامانه صیاد باید انجام و این چک الزاما باید در سامانه صیاد ثبت شود. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر