قیمت طلای جهانی افزایش یافت

قیمت طلا افزایش یافت در حالی که امیدها به محرک اقتصادی بزرگ تر ایالات متحده پابرجاست.
کد خبر : ۱۲۱۵۴۸
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از اکونومیک تایمز، روز دوشنبه قیمت طلا افزایش یافت، و از کاهش شدید قبلی برگشت، در حالی که سرمایه گذاران امیدوار بودند که به زودی محرک اقتصادی عظیمی در ایالات متحده جهت احیای بزرگترین اقتصاد جهان تصویب شود.


هر اونس طلای اسپات ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۸۵۸.۵۷ دلار رسید، در حالی که قبلا افت ۰.۹ درصدی داشت. معاملات آتی طلای ایالات متحده در  ۱۸۵۶.۶۰ دلار تغییر چندانی نداشت. دولت جو بایدن و نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه مجلس در حال بحث درباره امداد۱.۹ تریلیون دلاری جدید ویروس کرونا در روز یکشنبه توافق کردند که مهمترین اولویت، تولید و توزیع موثر واکسن است.


کمیته مالی سنای ایالات متحده روز جمعه با اتفاق آرا، جانت یلن را به عنوان اولین زن وزیر خزانه داری تصویب کرد، این نشان می دهد که وی روز دوشنبه به راحتی تصویب کامل سنا را به دست می آورد.


یلن در جلسه تأییدیه هفته گذشته خود، نمایندگان مجلس را مجبور به صرف هزینه های زیادی برای امداد به ویروس کرونا کرد و افزود که این منافع بیشتر از هزینه های بدهی بالاتر است. با ادامه واکسیناسیون در کشورها، موارد ابتلای ویروس کرونای جهانی به بیش از ۹۸ میلیون نفر افزایش یافت.


جلسه سیاست فدرال رزرو ایالات متحده در تاریخ ۲۶ تا ۲۷ ژانویه برگزار می شود. هفته گذشته تقاضا برای طلا افزایش یافت با نزدیک شدن به سال جدید چینی ها خریداران چین و سنگاپور به خرید تشویق شدند.


روز جمعه دارایی های بزرگترین صندوق معاملاتی با پشتوانه طلای جهان، SPDR Gold Trust، با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۱۱۷۳.۲۵ تن رسید. هراونس نقره با ۰.۹ درصد افزایش به ۲۵.۶۱ دلار رسید، پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۱۰۵.۰۶ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳۵۵.۸۳ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر