08 بهمن 1399 - 08:14
ایبِنا بررسی کرد؛

تغییرات نرخ تورم دهک‌ها در دهمین ماه سال

جدیدترین گزارش از وضعیت تورم در اقتصاد ایران نشان می‌دهد که نرخ تورم دهک‌های هزینه‌ای در دی ماه سال‌جاری بین ۲۹.۸ درصد تا ۳۹.۳ درصد در نوسان بوده است.
کد خبر : ۱۲۱۵۹۷
تورم

به گزارش خبرنگار ایبِنا، نرخ تورم کل کشور در دهمین ماه سال به رقم ۳۲.۲ درصد رسیده است. این نرخ که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده است نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١,٧ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.


نگاهی به تغییرات تورمی در دهک های هزینه ای نشان از فاصله ۹.۵ درصد تورمی دهک ها در دی ماه امسال دارد. به گونه ای که نرخ تورم کل کشور در دهک های مختلف هزینه ای در بازه ۲۹.۸  درصد برای دهک اول تا ۳۹.۳ درصد برای دهک دهم نوسان دارد.



همچنین محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده  «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات»  بین ۲۸.۵ درصد برای دهک دهم تا ۳۲.۸  درصد برای دهک دوم است. همچنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات»  بین ۲۶.۹ درصد برای دهک اول تا ۴۲.۱ درصد برای دهک دهم است



بنابراین، در دی ماه سال جاری، بیشترین نرخ تورم متعلق به دهک دهم است که در این دهک، نرخ تورم گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با رقم ۴۲.۱ درصد صدرنشین است.

برچسب ها: تورم تورم دهک ها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر