08 بهمن 1399 - 13:29

سوداگران ارزی به دنبال نجات خود

یک کارشناس امور اقتصادی در تشریح آینده قیمت ارز مطرح کرد: با حرکت به سمت کاهش تنش‌ها و ایجاد ثبات کسانی که ارز را برای سوداگری ذخیره کردند باید به فکر نجات خود باشند.
کد خبر : ۱۲۱۶۱۱
جعفرزاده

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده سابق مجلس و کارشناس امور اقتصادی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایبِنا راهکار خود را برای جلوگیری از افزایش دوباره قیمت ارز چنین بیان کرد : بررسی مجدد FATF  به معنای کاهش تنش‌های سیاسی است. علاوه بر این، مسئله امیدی که در بین مردم با رفتن ترامپ ایجاد شد و نوع تعامل و رفتار دولت در سیاست‌های خارجی و کاهش تنش با همسایگان، یک ثبات اقتصادی به کشور می‌دهد و تا زمانی که ثبات سیاسی و اقتصادی وجود نداشته باشد، نرخ ارز هم کاهش نخواهد یافت.


وی در ادامه گفت: تلاش مجموعه نظام اعم از مجمع تشخیص و مراجع و نهادهای تصمیم گیرنده باید به سمت کاهش تنش‌ها و ایجاد ثبات باشد. مردم انتظار دارند در آینده‌ای نه چندان دور با آمدن رییس‌جمهور جدید این اتفاق روی دهد. بنابراین چنانچه آقای بایدن از رفتارهای ترامپ درس بگیرد که خودش هم این پالس‌ها را ارائه می‌کند، آینده خوبی در انتظار خواهد بود و حداقل از این وضعیت بحران خارج خواهیم شد.


این نماینده سابق مجلس در این خصوص تاکید کرد: بر همین اساس کسانی که ارز را ذخیره کرده بودند و سوداگری می کنند آن را داخل بازار می‌ریزند و خودشان را نجات می‌دهند و چنانچه از این سیاست‌ها و برنامه‌ها حمایت شود، انشاالله استمرار خواهد داشت.

برچسب ها: ارز سوداگری
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر