18 بهمن 1399 - 09:30

عملکرد ۱۴ ماهه بازار متشکل ارزی

مدیرعامل شرکت بازار متشکل ارز ایران گفت: حدود ۱۳ یا ۱۴ ماه که بازار متشکل ارز فعالیت می‌کند با عرضه بسیار ناچیز و گاهی اوقات حتی بدون عرضه، عملیات کنترلی را به نتیجه رسانده است.
کد خبر : ۱۲۱۸۶۷
میرزایی

امیرعباس میرازیی، مدیرعامل شرکت بازار متشکل ارز ایران درباره اثرگذاری بازار متشکل ارز ایران به خبرنگار ایبِنا گفت: بانک مرکزی در گذشته برای کنترل بازار ارز اجبار داشت تا به ارزپاشی دست بزند و با حجم سنگین اسکناس ارز وارد بازار کند و پس از آن کنترل قیمت را مورد توجه قرار دهد، اما حدود ۱۳ یا ۱۴ ماه است که بازار متشکل ارز  فعالیت می‌کند با عرضه بسیار ناچیز و گاهی اوقات حتی بدون عرضه در بازار متشکل این دخالت را انجام می‌دهد و کنترل را به نتیجه می‌رساند.


وی در ادامه اضافه کرد: این کار به این صورت صورت گرفته که چنانچه قبلا مجبور بودیم مبالغ بسیار قابل توجهی را وارد بازار کنیم، در حال حاضر این بازار با یک مبالغ بسیار اندک فعالیت می‌کند.


مدیر عامل شرکت بازار متشکل ارزی ایران در رابطه با فعالیت این بازار اظهار داشت: فعالیت آزمایشی بازار گذشته و اقدامات خود را به صورت رسمی انجام می‌دهد. در این مدت با مبالغ بین ۲ تا ۳ میلیون دلار در روز کنترل صورت گرفت. اکنون بازار در حال کشف نرخ به عنوان مرجع انتشار آن است، به طوری که مرجع نرخ‌هایی که هر روز به انتشار در می‌آید و مورد توجه بسیاری از بازیگران بازار است، می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر