قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت و معاملات آینده نفت برنت نزدیک به ۶۰ دلار با امیدهای محرک ایالات متحده معامله شد.
کد خبر : ۱۲۱۹۵۷
نفت

به گزارش  ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ ، روز دوشنبه صبح، در آسیا، کاهش عرضه توسط تولیدکنندگان اصلی و امید به اقدامات محرک بیشتر ایالات متحده باعث افزایش قیمت این مایع سیاه شد.



معاملات آتی نفت برنت با ۵۴ صدم درصد افزایش به ۵۹.۸۸ دلار رسید و برای اولین بار از ۲۰ فوریه ۲۰۲۰ به  ۶۰ دلار نزدیک شد. معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با ۹۹ صدم درصد افزایش به ۵۷.۴۱ دلار رسید. بازده شش ماهه نفت برنت پس از رسیدن به سطح ۲.۴۴ دلار، بالاترین قیمت در سال گذشته، روز جمعه در ۲.۳۳ دلار تسویه شد، در حالی که این نشان از این دارد که عرضه سریع تر است.


گزارش مشاغل ایالات متحده در ماه ژانویه، که روز جمعه منتشر شد، نشان داد که  شغل ها، کمتر از انتظار در اقتصاد ایجاد شده است. تغییر تعداد افراد شاغل در ماه گذشته به استثنای صنعت کشاورزی ۴۹،۰۰۰ و نرخ بیکاری ۳.۶ درصد بود. اطلاعات بیشتر ایالات متحده، شامل بودجه فدرال و شاخص قیمت مصرف کننده، در اواخر هفته منتشر می شود.


اگرچه داده ها ناامیدکننده بودند، اما برخی از سرمایه گذاران گفتند که منجر به اقدامات محرک بیشتری می شود، که به نوبه خود می تواند تقاضای سوخت را بالا ببرد. به گفته تحلیل گران، یک گزارش اشتغال ضعیف در ایالات متحده، امید به اقدامات محرک بیشتر را افزایش می دهد، و سرمایه گذاران تمایل بیشتری به ریسک در محصولات انرژی و فلزات صنعتی نشان دادند.


دلار ضعیف تر هم، کالاهای دلاری را تقویت کرد. با این حال، دلار آمریکا که ضررهای زیادی را به همراه داشت، روز دوشنبه افزایش یافت. تعهد عربستان سعودی برای کاهش بیشتر عرضه در ماه فوریه و مارس و کاهش سایر کشورهای اوپک پلاس نیز به حفظ تعادل در بازارهای جهانی کمک می کند.


با وجود کاهش، تولیدکنندگان ایالات متحده برای استفاده از مزیت قیمت های بالاتر نفت خام، تولید خود را افزایش می دهند. به گفته یک شرکت خدمات انرژی، تعداد سکوهای نفتی ایالات متحده، شاخص اولیه تولید در آینده، در طول هفته گذشته به بالاترین میزان از ماه می رسیده است. با این حال، تعطیلی های COVID-۱۹ که هنوز در نقاط مختلف اروپا و آسیا برقرار هستند، تقاضای سوخت را کاهش می دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر