20 بهمن 1399 - 16:36

پیشتازی بانک ملی در حذف فیزیک کارت‌های بانکی از تراکنش‌ها

در پی اعلام رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر عملیاتی شدن پروژه جایگزینی کارت‌های بانکی با تراکنش موبایلی، مدیرعامل بانک ملی «نشان پرداخت» این بانک که سال گذشته رونمایی شد را اقدامی پیشتاز عنوان کرد.
کد خبر : ۱۲۱۹۷۳
حسین زاده

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر عبدالناصر همتی به تازگی در یادداشتی نوشت که بانک مرکزی به منظور ایجاد تسهیل در پرداخت های الکترونیکی به زودی از پروژه استفاده از موبایل برای انجام تراکنش های خرید در فروشگاه ها و حذف تدریجی استفاده از فیزیک کارت خرید رونمایی خواهد کرد.
بر این اساس، روش جدید پرداخت با استاندادرهای معتبر بین المللی سازگار است و به صورتی کاملا امن، این امکان را فراهم می کند که مشتریان بانک ها بتوانند با وارد کردن مشخصات کارت های خود به درون موبایل بدون تماس با کارتخوان تراکنش های لازم را انجام دهند.
در همین زمینه، دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران از تصمیم موبایل محور شدن خرید و حذف فیزیکی کارت های بانکی استقبال کرد و گفت: در سال گذشته زیرساخت های لازم به این منظور در بانک ملی ایران فراهم و محصول «نشان پرداخت» در رویداد ملی شو ۳ رونمایی شد.
وی افزود: قطعا فراگیر شدن این رویه، انقلابی در حوزه پرداخت به وجود آورده و صرفه جویی قابل توجهی در مصرف کاغذ و انرژی و سهولت در پرداخت مشتریان در پی خواهد داشت.
 «نشان پرداخت» بر روی اپلیکیشن «ایوا» ارائه می شود و این اپلیکیشن از سایت بانک ملی ایران به نشانی www.bmi.ir قابل دریافت است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر