قیمت نفت برای دومین روز متوالی کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت با وجود اینکه ایالت تگزاس آماده می شود تا میزان تولید بعد از یخبندان را افزایش دهد.
کد خبر : ۱۲۲۲۵۵
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، در حالی که شرکت های انرژی تگزاس برای راه اندازی مجدد میادین نفت و گاز مسدود شده با یخ بندان و قطعی برق آماده می شوند، قیمت نفت برای روز دوم کاهش یافت و از بالاترین قیمت اخیر خود عقب نشینی کرد.


معاملات آتی نفت خام برنت با ۱.۰۲ دلار یا ۱.۶ درصد کاهش به ۶۲ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت  ۱.۲۸ دلار یا ۲.۱ درصد کاهش یافت و به ۵۹.۲۴ دلار رسید.


در هفته قبل، هر دو معیار به بالاترین سطح در طول یک سال رسیده بودند. به گفته یک متخصص، تاکنون عقب نشینی قیمت، اصلاحی به نظر می رسد و این کاهش در چارچوب صعودی قیمت این ماه، کم است.


به گفته تحلیل گران، هوای سرد غیرمعمولی در ایالت تگزاس تا ۴ میلیون بشکه در روز تولید ناخالص و ۲۱ میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی را کاهش می دهد. بر اساس داده های بیکر هیوز، در این هفته شرکت های انرژی ایالات متحده تعداد سکوهای نفتی را برای اولین بار از ماه نوامبر کاهش داده اند.


حدود یک پنجم فرآوری نفت کشور در میان قطعی برق و سرمای شدید پالایشگاه های تگزاس متوقف شد. منابع گفتند که انتظار می رود شرکت ها برای شروع مجدد تولید آماده شوند زیرا خدمات برق و آب به آرامی از سر گرفته می شود.


گفته می شود، در حالی که بیشتر فروش مربوط به احیای منطقه ساحلی این خلیج پیش از گرم شدن دما است، با عدم اطمینان در مورد میزان و مدت زمان احتمالی تولیدی که از بین رفته، ممکن است میزان کاهش عرضه این هفته باز هم بیشتر شود.


هفته گذشته قیمت نفت علی رغم افت غافلگیر کننده ذخایر نفت خام ایالات متحده، قبل از وقوع این یخبندان بزرگ، کاهش یافت. اداره اطلاعات انرژی روز پنجشنبه گزارش داد: موجودی به اندازه ۷.۳ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۶۱.۸ میلیون بشکه رسید که کمترین میزان از ماه مارس است.


به گفته یک تحلیل گر، واکسن ها و دسترسی  به آن ها موفقیت آمیز بوده اند، در حالی که که تلاش های اوپک پلاس به ویژه عربستان سعودی و در آخر یخبندان بزرگ تگزاس، ضربه نهایی را به قیمت نفت وارد کرده اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر