تغییر شغل اجباری ۱۰۰ میلیون کارگر در ۸ اقتصاد برتر جهان

عواقب ناشی از همه گیری ویروس کرونا بیش از ۱۰۰ میلیون کارگر را وادار می‌کند تا شغل خود را طی ۱۰ سال آینده تغییر دهند.
کد خبر : ۱۲۲۲۷۵
پساکرونا

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، طبق گزارش شرکت مشاوره مک کینزی: بیش از ۱۰۰ میلیون کارگر در کشورهای برتر اقتصادی جهان تا سال ۲۰۳۰  مجبور می شوند تا مشاغل خود را تغییر دهند، این اختلال ناشی از همه گیری Covid-۱۹، به تغییرات فعلی در بازارهای کار سرعت زیادی داده است.


این شرکت مشاوره پیش بینی قبلی خود را در مورد تعداد کارگران در هشت اقتصاد برتر که احتمالا نیاز به تغییر شغل داشته باشند، معادل ۱۲ درصد مطرح کرده بود که آن را افزایش داده و بنابراین، احتمالاً یک نفر از هر ۱۶ نفر در چین، فرانسه، آلمان، هند، ژاپن، اسپانیا، انگلستان وایالات متحده نیازمند تغییر شغل خواهد بود.


این گزارش نشان داد که اکنون احتمال بیشتری وجود دارد تا افراد با اقلیت های قومی، جوانان، بانوان و کارگران با تحصیلات کم در سراسر اروپا و ایالات متحده به دنبال شغلی جدید به دلیل عواقب ناشی از همه گیری باشند.


گزارش شده است که کارمندان آمریکایی بدون مدرک دانشگاهی با احتمال  ۱.۳ برابر بیشتر در این گروه قرار دارند، در حالی که کارگران سیاهپوست و اسپانیایی تبار به احتمال ۱.۱برابر بیشتر از سفیدپوستان نیاز به تغییر شغل دارند.


طبق گفته مک کینزی، تقریباً نیمی از کسانی که در رده های با دستمزد پایین هستند برای دستیابی به جایگاهی در رده بالاتر به مهارت های جدید نیاز دارند. این مشاور گفت: این مقیاس تغییر در نیروی کار تحت تأثیرCovid ۱۹ ، فوریتی برای کسب و کارها و سیاست گذاران ایجاد می کند تا در حمایت از برنامه های آموزش اضافی برای کارگران گام بردارند.

برچسب ها: کارگران شغل کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر