افزایش نسبت بدهی جهانی به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰

نسبت بدهی جهانی به تولید ناخالص داخلی در سال گذشته به ۳۵۶ درصد رسید.
کد خبر : ۱۲۲۲۷۸
نسبت جهانی

به گزارش ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، موسسه بین المللی فاینانس تخمین زده است که واکنش بین المللی سال گذشته به همه گیری ویروس کرونا به میزان قابل توجهی به بدهی جهانی افزوده و به بالاترین میزان خود یعنی ۲۸۲۰ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۰ رسانده است.


براساس گزارش جدید منتشر شده توسط موسسه بین المللی فاینانس ، در سال ۲۰۲۰، نسبت بدهی اقتصاد جهانی به تولید ناخالص داخلی با ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۳۵۶ درصد رسیده است.


این نظرسنجی واکنش بین المللی به بحران COVID-19 در سال گذشته و ارائه محرک های مالی برای مقابله با تأثیرات آن است که ۲۴ تریلیون دلار به بدهی بخش عمومی و خصوصی جهان افزوده است. به این ترتیب نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی جهان در سال گذشته ۳۵ درصد جهش کرد و به ۳۵۶ درصد رسید.


در گزارش مؤسسه بین‌المللی فاینانس آمده است: رشد شدید بدهی جهانی در سال گذشته نسبت به رشد بدهی در بحران مالی ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ خیلی بیشتر است. در آن سال‌ها افزایش سطح بدهی جهان به ترتیب ۱۰ درصد و ۱۵ درصد بود.


طبق این گزارش مهم‌ترین عامل رشد بدهی جهانی برنامه‌های تشویقی مالی دولت‌ها بوده است. این برنامه‌ها باعث ایجاد حداقل نیمی از این افزایش بدهی بودند. در رده‌های بعد بدهی بانک‌ها، شرکت‌ها و خانوارها به ترتیب ۵.۴ تریلیون دلار، ۳.۹ تریلیون دلار و ۲.۶ تریلیون دلار به کل بدهی جهانی افزود. مؤسسه بین‌المللی فاینانس تخمین می‌زند تا پایان امسال حداقل ۱۰ تریلیون دلار دیگر به بدهی جهانی افزوده شود.


طبق این گزارش در آمده است تنها ۱۴ کشور از ۳۲ کشور پیشرفته جهان می‌توانند تا سال ۲۰۲۳ نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی خود را به شدت کاهش دهند. در بین کشورهای در حال توسعه ۲۷ کشور از ۶۰ کشور خواهند توانست نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی خود را کاهش دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر