06 اسفند 1399 - 08:40
ایبِنا بررسی می‌کند؛

تغییرات نرخ تورم نقطه‌ای دهک‌ها در بهمن ماه ۹۹

نرخ تورم نقطه‌ای دهک‌ها یا تغییر در قدرت خرید خانوارهای مختلف کشور در بهمن ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل توسط مرکز آمار منتشر شد.
کد خبر : ۱۲۲۳۸۰
تورم

به گزارش خبرنگار ایبِنا، وضعیت شاخص تورم در دهک های مختلف هزینه ای نشان می دهد در یازدهمین ماه سال، نرخ تورم نقطه ای کل کشور نسبت به بهمن ماه سال گذشته به رقم ۴۸.۲ درصد رسیده است. این در حالی است که این رقم در مدت ماه گذشته یعنی دی ماه، ۴۶.۲ درصد بوده است.


همچنین کمترین نرخ تورم نقطه ای در بهمن ماه متعلق به دهک پنجم و ششم با ۴۵.۶ درصد است و بیشترین نرخ تورم نقطه ای در دهک دهم با ۵۲.۴ درصد به ثبت رسیده است.


از سوی دیگر، نرخ تورم نقطه ای در بخش خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات  در مجموع کل کشور به رقم ۶۶.۸ درصد در بهمن ماه رسیده است. در این بخش، کمترین نرخ تورم با ثبت رقم ۶۵.۱ درصد در دهک دهم و بیشترین نرخ تورم نقطه ای خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات متعلق به دهک سوم با ۶۸.۲ درصد است.


در بخش دیگر یعنی کالاهای غیرخوراکی و خدمات نیز نرخ تورم نقطه ای کل در بهمن ماه امسال، ۳۹.۷ درصد بوده است که در این اینجا، کمترین نرخ تورم نقطه ای مربوط به دهک اول با ۳۳.۴ درصد و بیشترین نرخ تورم نقطه ای نیز متعلق به دهک دهم با ثبت رقم ۴۹.۴ درصد است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر