قیمت طلای جهانی ۳ درصد افت کرد

با افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا و وضعیت راکد دلار، قیمت طلا افت کرد.
کد خبر : ۱۲۲۴۳۵
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز جمعه طلا طی بدترین ماه خود از نوامبر ۲۰۱۶ ، ۳ درصد سقوط کرد و به پایین ترین سطح هشت ماهه رسید در حالی که دلار قوی تر شده و بازده خزانه داری آمریکا افزایش یافت.


هر اونس طلای اسپات ۲.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۷۲۶.۳۱ دلار رسید. شمش تاکنون در ماه جاری ۶.۴ درصد کاهش داشته است. معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۲.۶ درصد کاهش به ۱۷۲۸.۸۰ دلار رسید.


بازده ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده نزدیک به بالاترین میزان خود در بیش از یک سال گذشته بود، در حالی که شاخص دلار نیز جهش داشت. افزایش انتظارات تورمی، عملکرد خزانه داری ایالات متحده را تاکنون در سال جاری بیش از ۷۰ واحد پایه افزایش داده و وضعیت طلا را به عنوان حفاظ تورمی از بین می برد و به فرصتی بهتر برای نگهداری این فلز گرانبها تبدیل می شود.


به گفته یک تحلیل گر، طلا یک بار دیگر دچار مشکل شده و چشم انداز کوتاه مدت برای این فلز زرد چندان مناسب نیست. افزایش بازده و جهش کنونی دلار باعث فشار روی طلا شده و با جلوگیری از تغییر قیمت در بازارهای اوراق قرضه، سخت است که پیش بینی کنیم که وضعیت آن بهبود پیدا می کند.


در حالی که طبق داده ها هزینه های مصرفی ایالات متحده در ماه ژانویه طی ۷ ماه بیشترین افزایش داشته است. اما این اعداد اقتصادی برخی از خریدهای امن را حذف می کند. می بایست تریلیون ها دلار (محرک) وارد سیستم شود و انتظار می رود نرخ بهره پایین بماند که به طلا و نقره کمک کند.


هر اونس نقره با افت ۳.۱ درصدی به ۲۶.۵۶ دلار رسید. پالادیوم با کاهش ۲.۴ درصدی به ۲۳۴۳.۱۱ دلار رسید در حالی که پلاتین با ۲ درصد کاهش به ۱،۱۹۱.۶۰ دلار رسید. با این حال، هر دو فلز در مسیر افزایش ماهانه قرار داشتند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها