قیمت جهانی طلا افت کرد

با وجود عقب نشینی روند صعودی سود اوراق خزانه داری آمریکا، قیمت طلا افت کرد.
کد خبر : ۱۲۲۵۴۷
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ، صبح سه شنبه قیمت طلا در آسیا کاهش یافت، حتی با عقب نشینی سود اوراق خزانه داری آمریکا و پیشروی روند بسته محرک اقتصادی بزرگ که سرمایه گذاران ایالات متحده را تشویق می کند.


معاملات آتی طلا با ۰.۶۲ درصد کاهش به ۱۷۱۲.۳۵ دلار رسید. دلار که معکوس با طلا حرکت می کند، روز سه شنبه افزایش یافت. سود خزانه داری ایالات متحده طی هفته گذشته از بالاترین نرخ  یک ساله عقب نشینی کرد در حالی که فدرال رزرو ایالات متحده همچنان نگران تورم است.


گفته می شود که مذاکره در مورد بسته محرک ۱.۹ تریلیون دلاری در اواخر این هفته در سنا آغاز می شود. در همین حال، بانک ولز فارگو گفت که تجارت فلزات گرانبها را گسترش می دهد و خلا موجود بانک نوا اسکاتیا (اسکاتیا بانک) را از بازار خارج می کند.


اسکاتیا بانک بزرگترین وام دهنده جهانی صنعت فلزات گرانبها، تصمیم به کوچک شدن در سال ۲۰۱۸ و خروج از این بخش در سال ۲۰۲۰ گرفت. بانک مرکزی اروپا خرید خالص بدهی خود را، با وجود افزایش هزینه های استقراض در بازارهای مالی در طول هفته گذشته کاهش داد. این تصمیم سایه ای از بهبودی از COVID-۱۹ در اقتصاد منطقه یورو ایجاد کرد، جایی که تأثیر ویروس هنوز احساس می شود. سایر فلزات گرانبها، نقره ۰.۵ درصد، پالادیوم ۰.۴ درصد صعود و پلاتین ۰.۷ درصد افزایش یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر