18 اسفند 1399 - 08:57

بودجه ۱۴۰۰ و کاهش کسری بودجه دولت

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ درصد کسری تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۰ با افزایش درآمدهای پایدار برای دولت جبران شد.
کد خبر : ۱۲۲۶۹۳
بودجه

به گزارش ایبِنا، رحیم زارع در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: در بررسی بودجه برای جبران کسری تراز عملیاتی آن، بدون فشار بیشتر به مردم و بالابردن نرخ تورم، ۴۰ درصد کسری بودجه دولت را با بالا بردن درآمدهای مالیاتی و پایدار رفع کردیم.


وی با بیان اینکه لایحه در ابتدا با ۳۱۷ هزار میلیارد پیشنهاد شد تاکید کرد: ما این رقم را به ۴۱۷ رسانده ایم و این موضوع را با حذف معافیت مالیاتی از مواردی که مغفول مانده بود شامل انتشارات کمک درسی و موسسات کنکوری، هنرمندان، خانه و ماشین‌های لوکس و مواردی که اخذ مالیات از آن‌ها قانونی بود و پیش از این هم اخذ نمی‌شد محقق کردیم.


سخنگوی کمیسیون تلفیق با اظهار امیدواری از همدلی دولت و مجلس گفت: با بررسی‌هایی، سهم نفت و اوراق را در درآمدهای دولت کم کردیم تا به دولت کمک و بدهی‌های آن برای آینده کمتر شود. زارع با اشاره به اینکه در بررسی بودجه ۱۴۰۰ با برخی اقدامات تلاش کردیم از رشد نقدینگی جلوگیری کنیم افزود: بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه جاری و پس انداز در خزانه موجود است که حدود یک پنجم آن در تسهیلات وام ازدواج و اشتغال به کار گرفته شده است.


وی گفت: همچنین ۳۶۰ هزار میلیارد تومان نیز برای ساخت مسکن طبق تبصره ۱۸ در نظر گرفته شد که ۴۰۰ هزار واحد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۸۰۰ هزار واحد در شهرها و کلان شهرها ساخته می‌شود.

برچسب ها: بودجه کسری بودجه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر